Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 619 ggr
[postmortum91]
0

Få råttorna att gilla vatten?

Finns det råttor som badar och blir blöta frivilligt?
Ingen av mina gillar det, de får panik och river sönder mina och min sambos armar och händer.

Ge mig tips, hade varit roligt om de ville busa i vattnet utan att man får tvinga i dem :/

Zolah
0

finns youtube filmer om detta, testa ärtbad först med goda saker i så dom fattar att det är positivt. sedan så handlar det om repetition i all oändlighet

Susanna_w
0

Att tvinga dom i vatten är ju inte det bästa att göra för att få dom badvilliga, men att locka betyder ju inte att dom behöver gillar vatten för det. Härom dagen så badade jag mina killar för första gången sen dom kom och jag hällde majs och korv i vattnet vilket funka för 2 av dom medans en inte ville och han slapp och innan jag hade dessa 3 killar hade jag en flock på 7 st där ingen gillade att bada. Det viktiga är ju att inte ge dom en negativ upplevelse (anser jag iaf) Sen gillar dom inte bada så gillar dom inte att bada och då får man stå ut med att dom rivs och gör motstånd (om dom gör det) när dom måste badas pg.a att dom är för smutsiga eller inför utställningar.

Sen som föregående skriver, att repitition är ju en viktigt del men att repitera gör det inte roligare om det är påtvingat varje gång.

_All animals deserve a home, a family that cares, and a life to live.
_

Zolah
0

menade ju inte att man tvingar i dem ^^; och youtube filme jag pratar om visar dom en bra guide step by step vad man kan göra för att lära dom att det är kul

Susanna_w
0

#3 Jag pratade inte om att någon påstått det utan att man inte bör göra det alltså skrev ner min egen åsikt .. Svarade inte på någons inlägg utan bara gar svar till TS :)

_

Susanna_w
0

Skrattande

_

[postmortum91]
0

hmm ska kolla upp detta på youtube och se hur de slutar :P