råttvakt finnes
Hej!
Jag och min pojkvän är sugna på att skaffa egna råttor, men skulle vilja prova på hur livet som råttägare är först. Vi är vana hund/katt/marsvins ägare, och har mycket tid att ge.
Vi skulle gärna vilja vara råttvakter innan vi skaffar egna. Vi finns i stockholmsområdet, men kan även ta en tur med bilen ifall det behövs. Vi förstår att det är en kär vän vi skulle passa!
Är du i behov av råttvakt (2-4 st) hör av dig!
Mvh
Nathalie och Björn
Hör gärna av er till min mail: nat_hof@hotmail.com Ställ gärna frågor om ni vill veta mer om vem jag är. Mvh Nathalie
Tycker ni tar ett bra initiativ och inte bara skaffar råttor och tror det är piece of cake utan vill prova på först! Super!
_All animals deserve a home, a family that cares, and a life to live.
_
Tack snälla!
Har varit på Zoo i Bromma och gosat med småttingar, men att få ha några hemma skulle bli en ny upplevelse. Håller tummarna för att någon behöver hjälp :)
Ett tips bara, köp inga zoo råttor, större chans att få friskare och socialare gnagare genom att köpa från uppf. När ni väl ska inföskaffa pälsbollar =)
_All animals deserve a home, a family that cares, and a life to live.
_
Tack! Ett superbra tips, och precis vad vi planerat att göra om/när vi slår till :) (Vi var främst på zooet för att kunna komma nära och kolla ut ev. bur)
Om ni vill ha chansen att gosa med råttor annars (i kanske lite mer "naturlig" miljö än en zoo butik ;) ) så bor vi (jag och Hallonblad här på forumet) i Saltsjöbaden. Ni är välkomna att komma och känna på våra långsvansar om ni vill. *ler lte*
Vi har både honor och hanar i lite olika åldrar, och råttorna blir bara glada av besök haha.
Tack, vad snälla ni är! Det är en jättebra idé! :)
Har du en mail jag kan nå dig på? annars skickar jag ett privat meddelande när jag kollat möjliga dagar med min kille. Verkligen jättesnällt! Har försökt luska bland vänners vänner, men ingen i vår omgivning har råttor att hälsa på.
:) / Nathalie
Visst! Vi har väldigt oregelbundna tider i vårt hem (våra jobb är oregelbunda haha) men det brukar ju alltid gå att gå ihop någon tid! Särskilt som att ingen av oss jobbar heltid just nu. (:
Lite råttfika brukar man ju alltid kunna klämma in haha.
Du kan mejla mig på