Råtta(agouti)
Hej jag är rätt ny på den här sajten och jag undra om någon vet en bra affär som säljer råttor…
Om jag var du skulle jag satsa på att köpa råttor från en riktigt uppfödare, då får du friskare och trevligare råttor:)
Nej, men jag känner till flertalet bra uppfödare. Vart bor du..?
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
Kanse men jag vet inte om min mamma tycker det känns lika tryggt
jag kanse vill ha en blue silver hooded istället
Stockholm
#3 Hur menar du med att det inte känns lika tryggt? Om du köper en råtta från affär vet du INGENTING om hur den är som individ eller liknande.
Köper du från uppfödare vet du att du får en snäll hanterbar råtta och du vet även mer om sjukdomar i i släkten m.m.
Tycker du ska satsa på att köpa från uppfödare, då får du mysiga trevliga råttor och som ett plus får följa deras utvecklig från att dom föds 
TACK SÅ JÄTTE MYCKET JAG SKA SÄGA DET TILL MAMMA!
Det finns flera bra uppföadre i stockholm som du kan ta kontakt med, gå in på "allt du behöver veta om RIF" här till vänster sedan "uppfödarlista" så kan du se vilka uppföadre som bor nära dig som säkert har några trevliga råttbebisar tillsalu/ kullar planderade 
Till att börja med så måste man ha minst 2 råttor. Dom är flockdjur och blir deperimerade annars. Sen så är det mycket tryggare att köpa råttor från en uppfödare. Inte bara för att du får råttor som är friska och framförallt tama, utan också för att du kan få stöd och hjälp av uppfödaren om något händer.
Det låter som att du nog skulle behöva läsa på lite mer. Till att börja med kan du börja med denhär artikeln: Lilla råttboken. Sen kan du fortsätta med denhär: Ny råttägare? Saker att tänka på steg för steg. Denhär artikeln är också en bra hjälp på vägen: Att köpa råtta. Om du har några fler frågor så hittar du svaren i Vanliga frågor.
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
tack!