Aftonbladet ingen
Rätta mej om jag har fel men artikeln handlar om en mus,
men bilden.. tror ja inte är en mus eller…
Ser mycket ut som en råttbebis tycker jag.

Det där är en solklar råttunge, men folk i allmänhet ser inte skillnad på råttor och möss.
Qui dormit, non peccat
#2 Jag är bara nyfiken, hur ser man skillnad på en råttbebis och en musbebis? Storleken fattar jag, men det kanske man inte kan se på en bild. Är det nosen, formen, ögonen, öronen, morrhåren eller vadå? :)
( Jag skulle förövrigt sagt att det där var en råtta, ingen mus. Men vet inte hur jag fick det till det ;) )

framförallt på öronen & ansiktet
You can't spell Bitchy without Itchy

#3 Kroppsform, öronform, svansen, tassarna, nos och huvudform, morrhåren, färger och teckning till en viss del mm. Enda gången rått och musungar är rätt lika varandra är när de är pinkisar typ 
Qui dormit, non peccat
möss har väl rätt så mycket störra öron också då de är små och lite spetsigare nosar

Qui dormit, non peccat
Nos/ansikte och öron framför allt. Går inte att ta miste när man är det minsta insatt.
Vanligt misstag. Faktum är att jag skulle bli mer förvånad om dom faktiskt lyckades sätta rätt djur på bild någon gång… Pratar dom om möss är det nästan alldit råttor på bilden och pratar dom om råttor är det möss på bilden. XD
Jag blir lite mer fundersam på vad i hela friden dom har i drickan som gör att ett helt djur skulle lösas upp, med ben och allt. Låter inte vidare hälsosamt att dricka… 
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

#9 Vanlig cocacola är en utmärkt rostlösare, du kan även möra kött i cocacola, blir hur bra som helst, men det känns som att köttfibrerna löser upp sig.
Socker och kolsyra är de stora bovarna skulle jag tro.
Qui dormit, non peccat
Denna sida finner man ofta länkad från aftonbladet, även här
är bilden om riktigt inte en vild råtta.. eller
http://www.mediaupdate.se/2010-10-21/chatten_med_expert_pa_skadedjur personligen tycks media alltid ta reda på för lite fakta om djur och det får senare en felaktig bild av människor som formligen inte kan tänka sig att ha tamråttor som sällskapsdjur synd nog.
Det är inte många som tänker på skillnaderna mellan mus och råtta. Jag hade en fullvuxen mus (ca 10 cm lång utan svans) hos mamma, och mamma trodde att det var en fullvuxen RÅTTA.
Sedan att råttor har mindre öron förhållandevis till kroppen, medan möss har tvärtom, tänker folk inte heller på.
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
#12,13,14
Tack, huvudformen och öronen är väl det man ser mest skillnad på. Möss har ju supergulliga, runda huvuden! ;D
Tycker råttor har lit längre hals än möss också. Men tja, hur man ser skillnad vet jag inte, jag bara gör det. För övrigt tycker jag råttan i #14 ser ut som en hamster. 
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
#18 hon är mkt förnärmad 
Jag undrar hur man kan hälla ut en liten mus ur en läskeburk utan att t.ex. klippa upp burken först.
intresant att ingen kommenterat på att det där inte är en mus

#21 Flera har ju kommenterat att det är en råtta och inte en mus, både här och på aftonbladet. Andra inlägget 12 januari skriver ju killen där att folk inte ens kan se skillnad på en råtta och en mus.
Qui dormit, non peccat

#23 Jo men det är ju typ 7 kommentatorer.
Folk i allmänhet ser inte skillnad på möss och råttor eller bryr sig tillräckligt för att titta två gånger på bilden. Man skulle kunna lägga upp en hamster och folk skulle ändå tro att det är en mus.
Har fått flera kommentarar om att mina råttor är söta kattungar, kaniner, marsvin, möss och chihuahuas
Så nog är det så att alla inte har koll riktigt.
Qui dormit, non peccat
Jag tänker att det är ju lätt för mus- och råttfantaster att se skillnad på en mus och en råtta. Men alla är inte det. Skulle ni t.ex. reagera på en artikel om Barbiedockor med en bild på en Sindydocka. Nej, dockor som dockor tänker ni kanske, om ni nu inte råkar vara dockfantaster också ;)