Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 941 ggr
Fjordell
2

Råtta som skäller?

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

En av mina flickor är lite av en enstöring bland de andra råttorna. Hon kommer väl överens med de andra, men medan de sover så är hon i princip alltid vaken och busar som en tok därinne i buren. Jag brukar sitta och prata och ha dragkamp med henne när hon skuttar omkring därinne, hon är verkligen supersocial med mig. Men hur som helst, nu när hon låg och vilade i en liten korg som hänger i gallret så började hon helt plötsligt "skälla". Hon var vaken och höll på snurra runt osv därinne, men hon skällde en bra stund innan hon fick ett av sina busryck igen. Jag hann filma lite av det, skruva upp volymen så hör ni. Vad kan detta vara? Obestämd

Jag hoppas verkligen inte att det är något dåligt, för som jag uppfattat det så mår hon väldigt bra annars. Hon har varit lite förkyld nu i en vecka, hållt på nysa och så, men det har nästan gått över helt nu, har kollat henne varje dag. För hon är verkligen jättepigg av sig, hon ploppar & knastrar och håller på väldigt ofta. Hon är bara ungefär 10 veckor gammal.

Fridborg
0

Mina låter litegrann så när de hickar.

Fjordell
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hm, men sådär oregelbundet? Jag är förundrad över denna mystiska råtta! Nåväl, hon mår då iaf bra. Hon härjar där i buren och äter just i detta nu, så hon kan ju inte vara jättesjuk eller nåt :)

Fridborg
0

Hicka är väl pga oregelbunden andning? :P

Nä jag vet inte, men jag har lärt mig att man inte behöver låta jorden gå under varje gång råttorna låter lite :P

deeremf
0

en av mina gör också så, men hon brukar sluta om man närmar sig buren, tror hon gör så för att få uppmärksamhet

Lilith
0

För mig låter det som hicka.

Elinisa
0

Jo, sådär låter mina också då de hickar. Då de sitter& tvättar sej samtidigt som de hickar låter det högre. Är väl för att det blir trängre för luften att komma in& ut när de sitter& kryper ihop, som de gör då de putsar sej..?

[Ratass]
0

Om de kan se att hon gör små ryckningar samtidigt så är det alla gånger hicka :)

Fjordell
0

Vilken tur då… Jag måste sluta noja så mycket! Men jag gör lätt det eftersom hon är en zooråtta, jag menar, man vet ju aldrig… Nåväl, då är läget lugnt alltså. Tack alla! Skrattande