Två unga män söker nytt hem!
Hej!
Jag har två unga dumboråttor hemma hos mig som jag tyvärr kan inte behäller längre. Jag kommer flytter ifrån Sverige i April, och nu behöver jag ett nytt hem för mina kompisar.
De är båda omkring 2 år gammal. De lever 4-5 år har jag läst, så de är fortfarande rätt ung. De är jätte myssiga, och snäll. Men de är rätt blygg när det handla om nya människor.
De bor just nu i en stor fågelbyr, så de har mycket plats för att springa omkring och ha det kul.
För att det är så akut för att hitta ett nytt hem för de, ska jag faktiskt ger de bort grattis. Jag bryr mig mer om att de får ett gott nytt hem var det finns människor som bryr sig om de istället för att bli betalt.
Du kommer får min stora fågelbyr:
Bredd: 64 cm
Djup: 43 cm
Höjd: totalt: 1,35 cm, men själva buren är 75 cm i höjd.
Du kommer får 60 l Vitacraft comfort bottenströ, och 1 kilo mat.
Jag har också några leksaker som de tycker om och två koppel till de. Och så klart får du mina två dumboråttor med! (de heter mr. Fuzzle och Blue :) ).
Vi bor alla 3 i Landskrona för tillfället.
Om du är intresserad så snälla skriv till mig:
chris_funghi@hotmail.com
Eller ring mig: 0739523650
Tack så mycket!
MVH, Christine
Detta ska en säljes/omplaceringsannons innehålla;
- födelsedatum
- färg, teckning o hårlag
- kön
- kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v)
- faderns namn, födelsedatum, vikt
- moderns namn, födelsedatum, vikt
- syfte med parningen el om det är omplacering, anledning
- omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc
- pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb
- ort där råttan/råttorna finns
- telnr, epost och alternativa kontaktsätt (inte bara PM här på iFokus)
- Om annonsen ska vara låst eller ej
För övrigt så lever råttor vanligen 2-3 år, så dina pojkar är tyvärr gamla. Men du hittar säkert ett bra hem till dom ändå. 
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
födelsedatum skriv: September 2012, köpte de i djuräffar som heter spikkens i Landskrona
färg, teckning o hårlag den till vänster är: mink european berkshire dumbo, och den till höger är mink rex
kön: hanar
kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v) vet ej
faderns namn, födelsedatum, vikt vet ej
moderns namn, födelsedatum, vikt vet ej
syfte med parningen el om det är omplacering, anledning: Jag ska flytta till England i april
omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc: De fungerar bra tillsammans och vill fortsätta bo tillsammans. Lite blyga men snälla, och den ena kan bitas genom gallret.
pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb: 100 kr för båda
ort där råttan/råttorna: finns Landskrona
telnr, epost och alternativa kontaktsätt (inte bara PM här på iFokus):
Chris_funghi@hotmail.com eller ring mig: 0739523650
Om annonsen ska vara låst eller ej: Den ska vara läst
Man border verkligen inte skriver sånt så sent på kvällen. Jag skrev fell datum för födelsedagsdatum. De är September 2010.
Och annosen ska inte vara låst men läst istället! :P
Förlåt!
Ot men råttor blir sällan över 3 år. Har aldrig haft en råtta som levt över 3 år. Haft råttor i 5 år =)
Det är sant! Jag visste inte det, alla säger någonting annar, men jag antar att de kommer lever 3 år. Och just nu är de väll nästan 2 år gammal.
Mina 4 tidigare rådisar blev alla över 3år så det är ju inte omöjligt. Dock verkar åkdern ha sjunkit mycket sen dess. Funderar vad det kan bero på? Är det för mycket avel eller så som förändrat det? Mina då var både zooråttor och avlade.
//Ellie
http://crapsurraren.blogg.se/