Fröken söker hem
- födelsedatum: Feb 2011
- färg, teckning o hårlag: Pew dumbo, ev champange roan som blekts.
- kön: Hona
- kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v): Vet ej
- faderns namn, födelsedatum, vikt: Vet ej
- moderns namn, födelsedatum, vikt: Vet ej
- syfte med parningen el om det är omplacering, anledning: Tog hit henne när ägaren fick allergi problem. Hjälper bara till att hitta hem.
- omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc: Hon ser lite illa, man bör prata med henne innan hon plockas upp. Enligt förre ägaren så kunde hon naffsa till lite(ej hål) i buren om man skrämde henne. Själv inte upplevt det problemet. Men jag kan ju aldrig vara tyst. Väldigt lätt hanterad. Älskar att få komma ut. Enkel att plocka upp. Hon gillar att vara med. Ligger gärna i famnen och får en klapp. För att hon skulle få en kompis när två av hennes kompisar hon kom med, blev bokade. Så har jag satt in en ca 1åring och en ½åring av mina egna. Fungerade mycket bättre än förväntat. Så denna tjej bör inte vara minsta problem att introducera till en ny flock.
- pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb: 100:- ej reggad
- ort där råttan/råttorna finns: Västerås, transport E20 mot göteborg och sthlm finns den 25feb.
- telnr, epost och alternativa kontaktsätt (inte bara PM här på iFokus): Info@zickans.com, eller pm här.
- Om annonsen ska vara låst eller ej: Ej låst
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Åh.. hade gärna tagit hand om henne.. har ju tänkt att utöka tjejflocken nu när mina damer börjar bli lite till åren. Går transport att ordnas till Ängelholm så hade det vart super, har tyvärr ingen bil :( Annars så kommer jag iofs upp till Köping vecka 8. Om ingen tagit hand om henne då så gör jag gärna det.
Små stjärnor lyser också i mörkret.
Har du tid att svänga förbi Västerås så har jag inte brottom att jaga hem åt henne. Du kan ju alltid kika på mus iFokus. Om någon ska åka vårgårda lr göteborg-ängelholm den 25 feb iom mus utställningen.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Ja då kollar jag där med dem först! :)
Små stjärnor lyser också i mörkret.
Jag är också intresserad annars. Bor i Göteborg och söker nya honor eftersom min bebe dog för 2 veckor sedan och de två andra behöver ny flockmedlemmar. Skulle kunna gå till närmaste djuraffär men stöttar inte djuruppfödning av något slag utan tar bara hand om de som omplaceras :)
The animals of the world exist for their own reasons. They were not made for humans any more than black people were made for white, or women created for men. http://fuck-speciesism.tumblr.com/