Kalla tassar
Jag har nu flyttat till en mindre lght med kakel golv och inget golv värme. De är verkligen jätte kallt golv. Så undrar jag hur råttorna känner av detta kalla golvet. ska jag tänka på något speciellt?
sen tänkte jag på att jag märkt att Penny har torra tassar eller asså de ser ut som att dem är torra dem ser flisiga ut. Kanske är något med de kalla golvet. Men dem är jätte mjuka och lena men dem ser torra ut.
Ta lite babyolja på dem så mjuknar dem nog till x) kan du inte ha någon sorts matta eller filt på golvet om de ska gå där? ;O
//Forgetful
Tassarna är mjuka men dem ser torra ut. Nästan som att dem fjällar :S
Jag har en matta precis utanför buren men dem springer ju runt i hela lght så de är lite svårt. Men asså kan dem bli lättare sjuka på kallt golv. Som vi människor kan ju bli förskylda, urinvägsunflamation osv.
Om det är kallt i rummet mina är i brukar jag alltid känna på tassarna om de är kalla för jag har för mig att jag läst att det är för kallt för dem då ;O men det finns ju värmefiltar, kan du inte köpa en sån och ha på golvet så får de gå till den om de tycker att de blir för kallt själva :)
//Forgetful
Jag har med läst något om att det är kallt för dem, ifall tassarna är kalla. Men så tänker jag på vilda råttor och att dem bör klara sig. Men det finns småmattor i lghten som dem kan gå på och dem brukar vara i soffan med mig och klättra på saker, så dem är inte hela tin på golvet. Men att vara under soffan är kul. Jag kan kanske skicka in en gammal badrums matta under soffan. Så dem kan värma tassarna på. Brukar plocka upp flickorna och värma tassarna sen får den springa vidare. Buren är självklart öppen så dem kan springa in där.