Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 646 ggr
[Kafo]
0

Råttor som kysser sin matte/husse...

Ok, rubriksättningen är menad att vara något provocerande, men jag bara måste få ställa frågan: hur vanligt förekommande är det att (som i mitt fall) bli mer eller mindre upphånglad av sin ena råttpojk? Han flög på mig tre gånger inom loppet av någon minut, körde ner sin lilla tunga i min mun och körde omkring den i kanske 10 sekunder. Ehm, ja…

artdesiu
0

Enligt min erfarenhet är det relativt vanligt.
I min nuvarande flock har nästan alla alltid varit jättepussiga. Speciellt två av dem, ger man dem chansen så kör de bokstavligt talat in huvudet i munnen på en och "tvättar".
Jag antar att det är för att de tycker att vårat saliv smakar gott (de är extra pussiga om man ätit något riktigt smaskigt!), men det skulle ju också kunna vara en flock-grej, att dom städar och tar hand om dig liksom de gör med sina burkompisar.

Allamej
0

Grodan svarade på det för några år sedan. Det finns massor med nyttiga bakterier i vår saliv som råttorna behöver så om dom får chansen och vet var det finns så får du en pussråtta. Och om du inte vill ha dom inne i munnen, fukta läpparna ordentligt.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

hus-musen
0

Inte ett dugg ovanligt, de kollar vad du har ätit, bakterier osv. 
Hade en pojke som var en riktig tandläkare, han skulle pussas hela tiden och mer eller mindre bröt sig in i munnen på mig.
Gulligt när han vägde 90 gram, inte lika kul när han vägde 800 haha Skrattande

Qui dormit, non peccat

Fridborg
0

En av mina gör det, jag har gjort det till ett kommando så han bara pussar mig när jag säger "puss" :) Mysigt för både honom och mig :)

[Kafo]
0

Killen är knappt 8 veckor fyllda. Nu var han inne i näsborren också. Mycket nyfiken och envis… Puttar man bort honom är han snart där igen. Men då får man väl utgå från att det är ett fullt normalt beteende då :-)

OttoIsTheShit
0

jag hade tre pojkar som brottades om lite matte hångel ;P haha.

You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3

spikeodumbo
0

En av mina råttflickor är jättepussig av sig…. Så fort hon får chansen ska hon puss en… ^^ rätt söt tycker jag=) Men hon gillar även att putsa mig, Som här om kvällen jag kom från badrumet hade tagit ett bad.. Å min sambo satt med henne i soffan. Såå fort jag satte mig ner så börja hon putsa å försökte torka mitt hår xD

Hallonblad
0

Vår Gimli klättrar ju gärna in i munnen om han får. :) Gandalf gillar också att hångla, dock har han inte riktigt lärt sig att kyssas fint och använder på tok för mycket tänder för att det riktigt ska uppskattas. ;)

Annars tycker jag att de andra bara slänger åt mig en puss då och då - utom Merry som vägrar att pussas överhuvudtaget (han ger mig bara handkyssar ;)).

Men jo, jag tror nog det är fullt normalt med lite matte-/hussehångel då och då.

Om livet ger dig en kattunge, låt den växa till en vacker katt.

Min hemsida - ta gärna en titt! Oskyldig

PetitePuma
0

Inte får man nå hångel av degusarna?! ;D

[CruellaDeVil]
0

Har haft råttor som nästan brutit sig in i munnen om man inte passat sig. Det kan göra lit eont då de tar tag i läpparna och gräver… Skrikandes

De fyra jag har nu gör inte så, utom Zoia, som vill in i munnen om man äter nåt gott.

PetitePuma
0

btw- fyfan va underbart namn- Gandalf :D

Anvariel
0

Oja! Alla råttor jag haft har pussats mer eller mindre. Vissa pussar massvis! <3

Varghund88
0

#11 Haha tack!

OttoIsTheShit
0

#6 har* XD

You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3