Råttor iFokus

Råttor

Etikett: hälsa-skötsel-beteende
Läst 616 ggr
Graden91
0

Problem! Hur ska jag lösa detta på bästa sätt?

Min sambos 2 hanar, dom har länge småtjafsat sen vi köpte dom, men på sista tiden har de blivit värre tills i dag då den vita "Elaka" råttan bet den snälla grå så han fick ett redigt sår på benet, och när min sambo skulle ta upp den elaka efter ett tag så bet han sambon så blodet spruta, har bild men kanske inte så lämpligt att lägga upp, (Mycket blod) !

den snälla Grå har också bitit oss förut men mest när vi stoppat in fingrarna genom galleret och i samband med mat och så, så de är ju vårat fel, men den vita elaka går ej att ta i nu längre, så min sambo vill absolut låta han somna in, men jag vill inte att (Grå) den snälla ska vara själv, har dock särat dom nu lite akut pga att den (vita) elaka bara jaga runt den grå och biter honom.

det är zoo råttor från bromma zoo, så dom kan absolut vara psykiskt sjuk eller så iaf den vita, kanske nån i närheten med en SNÄLL hane som vill låta denna flytta in med Grå på prov och eventuellt permanent eller kanske ta hem grå till sig, tycker inte att han ska behöva lida pga den elaka vita.

Nu vart de massa svammel känner jag , hoppas nån förstår :)

välkomnar tips och ideér!!

.::Behandla dina djur med kärlek och respekt::.

🐱Crazycatlady KeepCalm&loveBunnies😎

Crapsurraren
0

Såg att du bor i hälsingland (som mig) och om det krisar sig så kan han få testa att bo med mina hanar. Dom är riktiga gospojkar och är inte elaka :) Men det är såklart om du kan tänkas omplacera då :)

//Ellie

http://crapsurraren.blogg.se/

Varghund88
0

Du skulle ju kunna köpa en liten bebis från en riktig uppfödare som sällskap till Grå. Vet att Ladugårdens har en massa små hanar till salu nu, så du kan ju höra där till exempel (Ladugårdens råttor är heeeelt fantastiska i temperamentet, har själv flera råttor därifrån).

Graden91
0

#1 jag kan tänka mig omplacera honom, då de är för hans eget bästa isf, ska prata lite mer med min sambo, vad han tycker och så :)

#2 ja vet, blev erbjuden några pojkar där, men ska inte ner till stockholm förs i mars tidigast, och det är inte helt lätt med att fixa transport, de kan ta ett bra tag innan man hittar en transportör, och känner att det är ganska brottom, men ska hålla koll på Grås beteénde nån dag, så inte han också verkar ha nå felbeteénde eller så, dom är ju trots allt från zooaffär dom två:/

Graden91
0

Den grå går nog heller inte riktigt lite på, han hugger också om man inte är oerhört försiktig, tror dom kan ha tressat upp varandra så dom vart knäpp :/

Men nu när grå är själv ligger han och knastrar å ploppar, så tror han trivs väldigt bra iaf, ska ge dom nån dag och se vad som händer, men vita kommer nog få somna in, han kan iaf inte vara med andra råttor, han är väldigt på och stressad när andra är i närheten, och han hugger oss, så ingen vill numera kela med han å han mår verkligen inte bra när han beteér sig så :/

Men de är nått med grå som jag gillar tror han kan bli en bra råtta med lite tid, han är lugnare sen ploppar han ofta med ögonen när man ger honom lite kärlek och som sagt nu i buren då han trivs :)

Graden91
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vit å grå för nån dag sen då dom fortfarande var vänner :)

Graden91
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu är dom borttagen, det blev bara värre, min sambos hand är alldeles blå och biten på :(

R.i.p pojkar <3 hoppas ni mår bättre där uppe!

Varghund88
0

Usch vad tråkigt. ):

Graden91
0

Mycket! :( vi hade hunnit bli väldigt förtjust i pojkarna också, å sen slutade de så här :( tur jag har mina guldklimpar här hemma som kan trösta, Marie, Sanna, Hjärtbit och Arwen sen gammelmesarna <33

Varghund88
0

Ja verkligen tur att du har de sötnosarna i alla fall <3