Problem med pojkarna
Problem nr 1 : En av mina killar beteer sig lite udda, han piper när jag håller i honom och verkar rädd. Men vill ändå komma fram och småprata, samma kille nafsar också numera genom buren.
Var lite dålig med social träna han och hans bror när dom var små av diverse anledningar, men hans bror är rätt gosig iafl. Så jag förstår inte riktigt vad som har gått snett, har inte varit dum mot dom samt att han tillåter mig göra vadsom med honom. Han bara piper och blir lite stel :/
Om han hade haft ont tycker jag att det borde synas på aptiten, har också klämt honom på magen men det är ingen skillnad ( var orolig om han hade förstoppning då han är lite större än sin bror )
Har iofs haft problem med att se skillnad på bröderna, kan det vara så att jag socialtränat bara en av dom av misstag? känns iofs lite otroligt då jag brukar ta ut för det mesta mina hannar i par eller alla på en gång.
Problem 2 :
Jag har ju som nämndes i tråden ' Ny kompis till buren ' adopterat Stalin från en vän, introduktion osv funkar fin fint än så länge men jag tycker han äter dåligt. Jag vet inte om det är som hans matte sa att han och hans bror kunde vara tjinkiga på maten men det känsn ändå skumt.. Gav honom en halv korv och den räckte i ett dygn medans mina andra killar slukar sådant på fem röda sekunder. Kan detta vara ett tecken på depression? och i såfall kanske det fixar sig då han så småningom flyttar ihop med resten av flocken ( än så länge ser det positivt ut för att det ska lyckas )
Tack för svar och tankar :3
På problem 2 – De kan ju sluta äta av depression. Men tänk på att om han sitter ensam behöver han inte äta så snabbt, för han vet att ingen kommer sno maten från honom, till skillnad från de som sitter i par. Dessutom är en halv korv rätt mycket, tror det skulle ta ett dygn för mina grabbar att äta en så stor bit.
#1 R8bus
det var en halv bullens pilsner korv, tror inte en sådan ska räcka i ett helt dygn. Han gillar inte heller kyckling godis heller, testade tom att ge han en jordnötsbåge som han typ slickade på och ignorerade.
Får hoppas att det bara är övergående, spec då det verkar gå så bra vid introt med dom andra.
Testa att ge honom ris och ärtor och broccoli med en liten bit korv som du kör i en mixer tex så det blir ihopblandat. Det går hem hos mina pojkar :D
//Ellie
http://crapsurraren.blogg.se/
får testa det, är så speciellt att ha nån annans djur. Dom andra vet jag ju från dom är små hur dom är