Koda och Pantalaimon!
Hej hej!
I söndags fick jag två små (ganska stora) unerbara råttor hem till mig! Det är två hanar och dom är ca 8 månader. Jag fick dem av en kille som gav bort dem som bortsänkes, och han hade köpt dem på en djuraffär, så jag vet inte så myckt om deras gener mm.
Jag har döpt killarna till Koda och Pantalaimon. Dem namnen har jag snott från Disneys "Björnbröder" och boken "Guldkompassen". Underbara namn! (fast ingen som jag känner kan uttala Pantalaimon, dom säjer hela tiden "Pantalion" *fnys*)
Pantalaimon är en lugn, kanska rund, kille som brukar ligga och lata sig i en hängmatta jag har gjort. Han är mer social än Koda, och han gillar att klättra ovanpå buren. Han är nästan helt vit, men har en gråare yta på¨ryggen som kryper ner på pannan.
Koda är en sprallig, lite mindre, kille som alltid vill ha någonting att göra! Han springer runt i buren och på golvet i mitt rum. Jag har försökt leka med honom, men han föredrar att utforska på egen hand. Han är vit med en grå fläck på ryggen och hela huvudet är även grått.
Jag brukar ha buren öppen när jag är inne i mitt rum, så de kan springa runt och ha lite skoj (de gillar att klättra i mina bokhyllor, men då blir jag alltid så nåjjig; tänk om de ramlar ner eller blir mosade av någon tung bok?).
Här är en bild på Pantalaimon, skulle någon kunna säga vad han är för sort/färg/teckning (eller vad det nu kallas)? Är lite nyfiken. (Jag vet att man inte ser hela honom så bra, men man ser lite i alla fall) ^^
It's a dangerous business, Frodo, going out your door. You step onto the road, and if you don't keep your feet, there's no knowing where you might be swept off to.
Tänk på att det kanske är en bra ide att lägga boris mattor på galler hyllplanen så det inte gör ont i fossingarna på dom ^^
Ja, det var en bra ide! Det ska jag försöka fixa :)
It's a dangerous business, Frodo, going out your door. You step onto the road, and if you don't keep your feet, there's no knowing where you might be swept off to.
Pantalaimon måsta väl nästan vara någon sorts Husky roan? :)