Tam men livlig Råtta
Hej
Jag är en ganska ny råttägare och har två stycken söta små flickor, saken är den att hon som verkar vara ledarn ofta vill ha saker på sitt sätt så hon springer gärna runt som en liten tok, det här gör att jag inte helt vågar att ha henne i sängen för jag är rädd hon ska falla ner bakom madrassen och komma i kläm.
Hon gillar att busa med min hand i buren då hon jagar efter den och när jag kommer i närheten av buren rusar hon och den andra flickan upp på burväggen bara för att säga hej.
Men jag undrar om ni har några tips på hur jag kan få henne at bli lite mer som den andra råttan. Lugn och nyfiken.
Hur gammal är hon? :) en del lugnar sig med åldern ^^
//Forgetful
Tja, det vet jag inte riktigt, köpte dom från Dans i Tibro och dom visste inget om uppfödarn, kan väl anta att hon är runt en 6 - 7 veckor.
Okey men försök att inte uppmuntra det allför spralliga studerna x) annars är det hur hennes personlighet är :)
//Forgetful
Jag har bara fått nöja mig med att ha en galning till råtta, det är hennes personlighet helt enkelt :)
Sen är råttor rätt tåliga, min galning har ramlat en massa gånger och hon mår fint ^^
#4 precis en del är bara sånna x) har en som är lite halvgalen men jag tycker det är charmigt :P jag får helt enkelt lita på att hon själv vet hur långt hon kan gå innan hon ramlar över kanten, dock har vi ingen hög säng och ingen annan råtta har ramlat innan så jag är inte så rädd för det x)
//Forgetful
#5 Problemet med min lilla är att hon hoppar till saker som inte går att hoppa till… Typ rätt ut från sängen för att hon tror att det en byrå där, men den hade jag flyttat på dagen innan, hehe.
#0 Om du sitter still / är försiktig så klämmer hon sig nog inte under madrassen :)
Nu springer båda runt i min säng medans jag sitter här :)
Funkar bra att ha dom här

Alla råttor är ju olika, en del är spralliga tokfransar och andra lugna pösmunkar. Bara att acceptera och råttsäkra det som går 
Qui dormit, non peccat

Jag skulle säga att det hör åldern till samt som de tidigare talarna att råttor har olika personligheter, en del är lugnare och en del är det mer fart i. Jag sitter just nu och skriver med 13 st 4 veckors busandes i bebisburen bredvid och funderar på hur många jag "vågar" ta ut samtidigt då det är ett himla ös på dem just nu..
Man lär så länge man lever.. ingen rök utan eld.. arga katter får rivet skinn.. att fela är mänskligt..