Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 1117 ggr
Imra
0

Letar efter det bästa hemmet

Jag kan inte ge mina råttor det hem som dom förtjänar längre. Jag hade all tid i världen vilken ändrades när jag bytte jobb. Dom behöver komma ut längre tider på dagarna. Båda är lite över året och köpta i djuraffär. Jag har funderat på det här väldigt länge då jag verkligen inte vill att dom ska flytta. Men dom behöver ett bra liv NU och resten av deras liv. Dom kan inte vänta på mig.

Kanske får jag miljontals påhopp nu men jag vill det bästa för dom och det är inte att bo kvar här så som det ser ut nu.

Eftersom att dom är djuraffärs råttor finns inte så mycket att skriva om deras bakgrund.

Pm:a mig om du är ute efter 2 hanar och vet att du kan ge dom allt som en råtta behöver så får du veta allt du vill och även bilder.

Jag ser gärna att du har haft råttor förut och att mina råttor får bli riktiga familjemedlemmar som får massor med uppmärksamhet.

Jag vill inte lägga ut dom på blocket eller andra sidor. Råttor iFokus kändes bäst då många här är riktiga råttälskare.

Lås tråd?

sarakaka
0

Du kanske bör tala om var de finns, pris osv? :)
Det ska finnas en "mall" man kan fylla i här på sidan någonstans.
Någon admin eller så kanske kan hjälpa dig. ^^

Zizza
0

Som #1 säger, man måste fylla i en Omplaceringsmall, annars kommer de troligen ta bort/låsa denna tråden

Mvh. Sanne & Djuren

sarakaka
2

http://rattor.ifokus.se/discussions/4d714bfab9cb46223305f7a4-annonsregler#discussions-1

Där hittar du den! :)
Du kan nog bara göra ett inlägg i tråden och skriva om. ^^

Lamina
1

Inga påhopp här inte. Vad skulle vi med en köpes/säljes kategori till om vi var emot att man omplacerar sina råttor? Anser du att dom inte får vad dom behöver hos dig är det bara beundransvärt att du faktiskt klarar av att se till deras bästa och omplacera dom. Jag skulle nog aldrig klarat av det tror jag. Oskyldig

Men du måste ändå fylla i mallen som sarakaka länkat till. Tungan ute

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

sarakaka
0

:D

Imra
0

Jag tittade på mallen men det kändes inte som att den var så nödvändig i detta fall. För såhär ser den ut när jag fyller i den:

• födelsedatum: v 35 & v 30 2010
  • färg, teckning o hårlag: 1. Liknande augoti vit fläck på magen rex. 2 vit med blåa tecken, slät.
  • kön: 2 hanar
  • kullstorlek vid födsel o vid avvänjning: -
  • faderns namn, födelsedatum, vikt: -
  • moderns namn, födelsedatum, vikt
  • syfte med parningen el om det är omplacering, anledning: -
  • omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc: Dom fungerar bra ihop med andra råttor. Fungerar jätte bra ihop.
  • pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb: Inte reggade. Priset inte viktigt.
  • ort där råttan/råttorna finns: Stockholm
  • Om annonsen ska vara låst eller ej: -

Eftersom att dom är köpta i djuraffär så finns det ingen koll bakåt. Jag vill inte att dom avlas på.

Dom har aldrig varit sjuka. Båda är nyfikna men något lata. "Puttar" jag på dom några gr så springer dom ut. När dom väl är utanför buren så är det full rulle på dom! I buren ligger dom mest & sover OCH äter.. Tyvärr så är dom duktiga på att tigga ;) Buren står i vardagsrummet och tyvärr (trots bättre vetande) så sticker vi till dom massor med mat när vi själva sitter vid tv´n och äter. Så känner dom lukten av mat sitter dom som klistrade i sin cykelkorg & försöker trycka ut nosarna genom gallret ;) Kan man förbise dålig uppfostran så är det ganska sött.

Dom älskar blomkrukor men har hittils aldrig haft ner någon på golvet. En hög med filtar är också mysigt att gräva sig ner i. Dom är vana vid både katter & hundar. Den ena brukar springa över hundens rygg. Katten har dom däremot aldrig fått hälsa på utanför buren då vi inte litar på katten.. Dom är vana vid att åka transport bur då jag brukar ta med dom till kompisar över dagen.

Imra
0

putt

mikeiko
0

Lägg upp bilder på dem, brukar bli lättare att få napp då :)

Imra
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

sarakaka
0

Vad söta de var!!

[Ziirah]
0

riktigt söta!!
önskar jag bodde närmare sthlm..

lr dom kanske redan fått nytt hem nu? =)

mejla mej gärna på drapkin_junior@hotmail.com ifall du vill vi ska försöka lösa transporten till västkusten på något vis =).

Imra
0

Dom har inte fått ett nytt hem. Men det är på gång :) Allt måste bara klicka först.