Buren och inredningen!
Halloj!
Då är jag på "g" igen! haha…
Denna gången undrar jag om min bur.
Jag har förstått att det är lite för brett mellan gallret, då det antagligen är en gammal parakit bur, kan funka när råttorna är större, men de kan ta sig ur nu när de är små, om de vill.
Jag har rengjort och putsat på buren, satt ihop den och inrett med det jag köpt hem.
Det som skall göras nu är att jag tänkte sätta upp lite nät runtom, köpte idag på Harald Nyborg.
Sen ska jag köra inom Ikea imorgon och köpa billiga dörrmattor där till hyllplanen som jag fått tips om! Tack!
Och så vill jag få in mer leksaker i buren, så att dom inte blir uttråkade.
Tips på billiga leksaker eller kanske sånt man alla redan har hemma och kan lägga in?
Tacksam för alla kommentarer. Positiva som negativa.
/ Linda
Något rör att hänga opp, kanske nån till hängmatta/mjuk tunnel. Och så har jag mina vattenflaskor på bottenvåningen, samma plan som toan- för att pricka in fler toabesök på rätt ställe
Edit: Såg nu att du ville ha tips på leksaker. Mina leker mest utanför buren. Ibland slänger jag in nån liten kartong med nåt gott i som de får filura ut. Men de är kräsna- vissa askar rör de inte. Inte heller toarullar uppskattas. De får nötter med skal väldigt ofta, men som sagt leker gör de helst utanför buren vad jag har märkt.
ta en tråd av något slag och häng upp med typ en köttbulle trädd igenom.. en leksak och snacks i samma :D
Små stjärnor lyser också i mörkret.
#3 Det kan säkert bli en uppskattad sovplats om inte annat? Bara att slänga in lite filtar eller liknande :) Mina gillar också att sova högt uppe, på saker. Så en filt uppepå den där skulle de gilla, men också filtar i. ( Det där lät helt klart inte rätt xD )
Nu har dom äntligen kommit till rätta i sitt nya hem!
Jag är som jag är.. och igår försökte jag näta runt den andra buren, pga att gallret var för brett. Gjorde nästan hela buren, skar mig så in i och det kom många svordommar ur min mun.
MEN jag var så sur och tyckte att buren var skit, så jag skaffade en ny BRA bur idag.. Haha.. Vad gör man inte för de små liven.
Så nu har dom nog det bra. Jag är nöjd i alla fall :)
Två små sötnosar, som jag nu har döpt till Dexter & Balthazar är nu där dom hör hemma! :)
// Linda