Råttor iFokus

Råttor

Etikett: annonsering
Läst 1320 ggr
Aztrya
0

Akut! Två hanar söker hem!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Jag söker mycket akut hem till två underbara hanråttor på troligen ungefär 1 år.

Deras nuvarande ägare skaffade råttor bara för att det var coolt, och hon har dom boendes i en pytteliten undulat bur (Se bild 2). Dom får ingen motion, ingen stimulans, springer aldrig ute, och om jag förstått det rätt så håller hon inte på med dom heller.

Dom lever på havregryn, någon sorts pellets, och ibland får dom frusna grönsaker.

Hon reser även mycket, och kollar först efter att hon åkt om hon kan få hjälp att se efter dom när hon är borta.

Vad jag kan se är dom överviktiga men något undernärda.

Temperamentet är underbart. Träffade dom för första gången idag och gjorde lite 'test' för att se hur dom är att hantera, och dom är verkligen hur snälla som helst. Vet inte hur dom är med andra råttor dock.

Jag kan inte med gott samvete lämna dom där. Pga den lilla ytan och att dom är understimulerade bråkar dom något fruktanssvärt. Detta märks då den ljusa har sår efter deras strider.

Annars verkar dom helt friska.

Finns det någon där ute som är villig att ge dom ett nytt hem? Dom finns just nu i göteborg.

Sms:a mig på 0733-440623, eller skicka mail till Kitti_kat_night@hotmail.com

Är sällan inne på denna sidan så det är det bästa sättet att nå mig.

Tack på förhand!
//Kit

födelsedatum: Okänt, men dom är förmodligen runt 1 år

färg, teckning o hårlag: Släta Ebuk, vet inte vad färgerna heter

kön: Hanar

kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v): Vet ej

faderns namn, födelsedatum, vikt: Vet ej

moderns namn, födelsedatum, vikt: Vet ej

syfte med parningen el om det är omplacering, anledning omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc; Dom behöver nytt hem ASAP för at deras nuvarande hem är hemskt. Hon som ägde råttorna innan hoppades dom skulle få komma till ett bra hem där dom fick springa ute mycket, och nuvarande ägaren ljög och sa att det skulle dom få. Hon skaffade råttorna endast för att hon tyckte det skulle vara coolt.

pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb: Inte reggade, inget pris.

ort där råttan/råttorna finns telnr, epost och alternativa kontaktsätt (inte bara PM här på iFokus); Finns i göteborg. Mobil: 0733-449623, Mail; Kitti_kat_night@hotmail.com

Om annonsen ska vara låst eller ej; Ej låst

Aztrya
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är deras nuvarande bur

[lucke]
0

#1 Är det där "inredningen"?Rynkar på näsan

Aztrya
0

Yeap. Det där är allt dom har. Och dom äter ur matskålar designade för fåglar.

mjuhm
0

Nej men gud, man blir så ledsen! Gråter

♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥

Lamina
0

Frågan jag ställer mig är om hon går med på att omplacera dom..? För övrig så bör du läsa våra omplaceringsregler och fylla i denhär mallen:

Detta ska en säljes/omplaceringsannons innehålla;

• födelsedatum
  • färg, teckning o hårlag
  • kön
  • kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v)
  • faderns namn, födelsedatum, vikt
  • moderns namn, födelsedatum, vikt
  • syfte med parningen el om det är omplacering, anledning
  • omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc
  • pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb
  • ort där råttan/råttorna finns
  • telnr, epost och alternativa kontaktsätt (inte bara PM här på iFokus)
  • Om annonsen ska vara låst eller ej

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Aztrya
0

Jag vet inget om pojkarna. Bara att deras humör är underbart och jag tror deras teckning kallas Ebuk (Mörka ovanpå men med ljusa magar)

Sen så känner jag att då hon sagt 'Om ni inte hjälper mig att ta hand om dom så avlivar jag dom' så har hon gett upp sin rätt att bestämma.

Min vän, som känner tjejjen, och hennes ex ska övertala att hon ger bort dom. Jag söker nytt åt dom tills dess.

Lamina
0

Skriv vad du vet, t.ex. vilken ort dom finns i och dina uppgifter. Hoppas verkligen du lyckas övertala henne att omplacera dom, sådär ska inga råttor behöva bo! Gråter

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Aztrya
0

Nej, definitivt inte… jag kommer kidnappa dom om jag så måste. Mår själv dåligt att veta att dom bor sådär.

Att dom är så fina och snälla som dom är gör det hela 10 ggr värre.

Aztrya
0

Har uppdaterat första inlägget

[lucke]
0

Dumbo-gubbs..? Positiva är väl att de kanske lätt finner ett nytt bra hem om de är mysiga rådisarGlad

Aztrya
0

Nu när du säger det kanske dom faktiskt är dumbo o__o

Kollade inte så noga, var aldelles för sorgsen över hur dom bodde.

Aztrya
2

Kan berätta att jag bestämt mig för att göra en anmälan om hon inte ger upp dom frivilligt.

[baby_cuddles]
0

Nämen ush stackars små.. Gråter

Hur kan göra så mot djur.. Ingen stimulans och ingen motion.. Grrrr, ja jag blir arg för alltihop..

Och för inte tala om buren.. Inget kul alls för dom i den.. Nä jag vet inte vad jag ska säga.. Men grrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Hade det inte varit så långt mellan oss, hade jag tagit hand om dom utan och tveka…

Aztrya
0

Saken är den att om jag kan få någon som säger 'Ja, vi kan ta dom, iallafall ett tag' Så kan jag nog ta hem pojkarna temporärt redan idag. Men då måste jag veta att dom har ett annat ställe att komma till då jag inte får ha fler :(

OttoIsTheShit
0

usch synd att man inte kan ta dom :(

You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3

[baby_cuddles]
0

Ja jag hade helt klart tatt hand om dom.. Problemet är att jag bor nere i Skåne.. :(

Aztrya
1

#16; Jag kanske kan fixa så dom kan komma till Skåne

[baby_cuddles]
0

#17 Ahh ok.. :) Meddela mig vilket.. Så att allt kan ordnas i god tid isf..

Aztrya
0

Har en kompis som bor i skåne som ibland kommer till GBG. Försöker ta reda på när han kommer förbi nästa gång

[baby_cuddles]
1

Ahh ok.. Börjar så smått och kolla att allt som behövs finns, ifa dom kommer hem till mig.. :)

Aztrya
1

Ägaren kom hem en dag tidigare än hon skulle, så jag kommer nu inte åt råttorna.

Har skickat medelande till henne via hennes ex (så fort som hennes ex tar upp det med henne) att om hon inte överlåter pojkarna till mig innan onsdag så kommer jag att polisanmäla

[baby_cuddles]
0

Ah ok..

Det va bra gjort av dig.. Och jag hoppas verkligen för råttornas skull att hon överlåter dom till dig.. Dom förtjänar så mycket bättre..

Råttis
0

Tass

Detta är ju fruktansvärt. Hoppas råttorna snart får komma väck från detta hemska. Skönt att det finns såna som du som verkligen bryr sig. Hoppas verkligen allt ordnar sig för dom.

Mysdjuret
0

Fy F*N….!!! Skrikandes jag förstår mig inte på vissa människor… att köpa djur bara för att det är coolt. och inte läsa på om t.ex. hur buren ska se ut och allt det där! sorgligt Gråter

hur har det gått?

"Man telur hann er guð. Við erum að drepa móður okkar, og snýr baki við það."
tass och gos/ djurälskande tös

Verra
2

Hur har det gått?

Minhx
1

Vi hejar på dej och håller tummarna för att du lyckas få dom därifrån så fort som möjlit

Aztrya
0

Förlåt, det blev så mycket att jag glömde denna tråden!

Inte alls meningen! :(

Men jag kan komma med goda nyheter! Jag har inte fått uppdateringar det senaste då det är svårt att få, men senast så hade pojkarna flyttat in i badrummet och får springa löst där, och har fått en bättre diet.

Jag ger mer uppdateringar om jag får dom. Men sist jag hörde så mår dom faktiskt bra. Dom bråkar inte längre, och den mindre dominanta har inga sår längre. :)