Nakenråtta vs hårigråtta
jag undrar en sak, nakenråttor är ju väldigt rynkiga och om man då skulle raka en vhårigråtta, skulle den oxå vara rynkig? med tanke på att de har lite hänghud? :S Dock skulle det aldrig falla mig in att raka en råtta men ändå ^^
// Stephanie och hårbollarna 
Hmm… Bra fråga! Har faktiskt också funderat på det. 
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
Haha (det håller mig vaken om nätterna) xD
Det har jag med tänkt på! för jag tycker inte att håriga råttor känns så värst skrynkliga :P
Små stjärnor lyser också i mörkret.

Har också funderat på det :DD
Hahaha! Har också funderat på det :)
Ja det är jag rätt så säker på att dom är :) Bara att kolla på råttor som har lite glest hår, t ex en rexad en. Min Cri kee är rynkig i alla fall xD (Rex)
Mvh Nathalie
Haha, jag har också funderat på det xD
Men jag tror de är skrynkliga, för när någon av mina t ex kliar sig i örat så blir hon alldeles rynkig.
Hmm ja de är ju lite av ett mysterium iaf ^^ Vi får väl då alla bli eniga om att de är rynkiga under kläderna ;D
Har med tänkt på det!
Och jag tror att även håriga råttor är lite rynkiga de med haha!

Hmm det är just det jag undrar xD haha
#10 Tycker h*n ser lite ut som en stegosaurus.
Men jag kan lova att sådär ser iaf min Kairo ut under pälsen, om inte ännu rynkigare.
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
Blir anti rynkkräm då *fniss*.. nej jag tycker att nakenråttor är "fula" så att de är söta och jätte charmiga! SKulle vilja ha en faktiskt men alla i min familj tycker att de är fula >:c så då tänkte jag att jag kan skaffa en när jag flyttar ihop med killen, men neeej då ska vi ha håriga råttor isf och han ska bestämma vilka annars blir det inga råttor xD
#13 Nakenråttor dras med många hälsoproblem och aveln av dom är inget man bör stödja genom att köpa dom.
//Lamina
Kanske inte men nu tänkte jag mer på utseende :P vad för hälsoproblem?
Förutom dom genetiska hälsoproblemen så ger hårlösheten i sig råttan problem. Dom måste t.ex. äta mer för att kunna hålla sig varma och har inget skydd mot burkamraters vassa klor och får lätt sår. Att klippa klorna på burkamraterna är iofs en lösning, men inte ens det hjälper till 100%. Iaf inte för min nakenfis (som inte avlats fram med flit och som jag fick gratis som omplacering). Dom blir lätt torra också, och kan behöva hjälp att hålla huden fuktig.
//Lamina
Ahaa i see, ja om man ska skaffa en nakenfis så måste man ju verkligen veta vad man ger sig in på?
Usch såg råttan i burken :c såg hemskt ut :'(
Nja, helst ska man inte skaffa sig någon, som sagt. Det är nog rätt så svårt att få tag på någon utan att stödja oseriös avel. 
//Lamina
Hmm sant så sant :P men kan väl drömma lite iaf ^^

Mina råttor är rexade och man ser att de är rynkiga under pälsen :)
"Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift. That´s why you call it a present"
#21 Nej de är de nog inte, men om vi säger kanske att du hade tingat från en kull eller så?
tycker sånt e så knepigt när man inte vet vad som är rätt och fel i slutändan :O
Jättesöta fisisar
stackarna :C tur att de hamna hos dig iaf och inte på något dåligt ställe eller fick stanna kvar där :C
#22 jasså :o haha ^^
#21 Det har jag väl inte sagt heller. Jag har ju själv en! Men som sagt: "Det är nog rätt så svårt att få tag på någon utan att stödja oseriös avel." Förstår inte hur du kan misstolka det, men för att förtydliga: Att köpa en nakenråtta från någon som föder upp dom, är att stödja oseriös avel. Men lyckas du mot all förmodan hitta en som ligger ute för omplacering ser iaf inte jag något fel i det.
//Lamina

#24 sorry, måste ha missuppfattat det hela >_<
(jag får skylla på stress)
You can't spell Bitchy without Itchy