Månadens råtta: Februari
Ny månad och ny tävling. Ny med nya, förenklade, regler.
NY regel, Tema: Skitgris/ar
(Bilden ska innehålla något inom detta tema)En bild per medlem. Bilden ska vara i formatet 800x600. Vill man byta bild är det bara att PM:a mig.
Tävlingen pågår fram till 18:00 den 24:de varje månad. Då avslutar jag tävlingen och postar en röstningstråd inom 24 timmar.
Bilderna får inte diskuteras i bildtråden.
Råttan som rörstas fram som vinnare blir nästa månads råtta och får sin bild på RiFs framsida. I slutet av året röstar vi fram årets råtta.
Lycka till! 
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Och snälla. Försök nu hålla bild formatet!!.. Det är jätte drygt att hålla på och få alla bilder i samma storlek.
varför i just 800x600. Jag för min egen del lägger aldrig ut så stor bilder på nätet. I det formatet kan de användas för att skriva ut foton. Vilket gör bilderna mer eftertraktade att stjäla.
Tyvärr kommer inte jag vara med om man måste använda sig av så stora bilder.
#2 Bilderna är ju pyttesmå ur bildredigeringsperspektiv. Jag hade personligen önskat större om jag skulle sätta ihop ett plank eftersom bilderna tappar så himla mycket kvalitet om man förminskar dom om dom redan är små.
#1 vet tyvärr inte. Var en sak som sattes av den som först började med dessa tävlingar. Men tar gärna tips på ändring. Att alla är i samma förmat, gör det enklare att alla blir samma storlek på ett plank och inte lika mycket extra jobb för den som fixar röst tråden.
Jag kan se fel, men den ser inte grynig ut för mig
"Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift. That´s why you call it a present"
eftersom det inte har varit några nya upptåg på sistone som inehåller skitgrisar så får det bli en bild på Zirkon från halloween. Hon kom springandes i soffan och när jag skulle pussa henne upptäcker jag att hon är helt blå, skrattar åt chocken och min vän Gerhard som var här fick sig ett gott skratt också.
När vi båda undersöker saken närmre så visar det sig att alla tre busfrön har totalmassakerat en penna under sängen, så alla tre ser ut som smurfar, det är fotspår på hela golvet, väggen, sängen, soffan allt har spår efter rått-tassar och den här pennan! hahah
kan ju säga att vi hade skitkul åt dem, samtidigt blev jag nojig över att det skulle vara skadligt för dem. Men vi badade dom bara i vatten så färgen gick bort, vilket gick ganska lätt. Sedan märktes det absolut ingenting på dom förutom lite missfärgning på bajspluttarna dagen efter xD
Som tur var gick det att få bort färgen från möblerna, väggarna och golvet också xD
Storleken på bilderna har nog bara att göra med att dom inte ska vara för små aå att det inte går att se, vet att inne på mus.ifouks så är det många som har lagt upp ruskigt små bilder så man ser inte alls vad det är., Därför är det önskvärt med större bilder. Sen är det ju bara galet att bilden ska vara ett exakt mått, ett sånt krav är dumt att sätta.
#12 Fast det går ju suerlätt att bara gå in i ett, gratis, bildredigeringsprogram och fixar till storleken. Svårare än så är det ju inte ^^
Paint fungerar perfekt :)
"Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift. That´s why you call it a present"
#13 jo jag har personligen inga problem att fixa storleken själv, men alla är inte lika insatta i hur man gör.
Men det jag vill ha sagt var väl i första hand - spela roll om bilden är 700*700 eller 400*900. Formatet på en bild kan ju också var en del av själva bilden och inte bara motivet.