Råttor iFokus

Råttor

Etikettpyssel-leksaker
Läst 1711 ggr
Fjordell
1

Tips på hemmagjort godis?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu när jag har två små rådisar på 5 veckor här hemma, och fler på ingång, så tänkte jag höra med er om någon har något tips på hemmagjort godis till råttorna?

Jag tänker mig såklart sådant som framför allt är nyttigt, och så är det ju bra om de små uppskattar det också. Såg på Mus i fokus att man kunde ta en toarulle och rulla den i massa frön och sånt, för att sedan sätta den i ugnen osv. Har ni något i åtanke som kan passa dessa underbara råttor? Något som kanske är lite mer utmanande och fungerar lite som någon form utav aktivering? :) Jag vet att man kan ta nötter och ägg osv, men jag tänker mig något som man kan göra själv, då jag också är lite pysselsugen :p

Småttingarna här är nämligen helt hyper. De sover kanske en timme, sen är de igång hur länge som helst ;) De har fått vara utanför buren och utforska i över 2 timmar idag, och jag tittar in i buren och pratar lite med dem när de är vakna, så det är ingen brist på den sociala fronten heller.

Virkan
1

Åh, jag vet inte.. Kanske torkad frukt som nämndes i en annan tråd, fast det är ju inte så "pyssligt" :)

It's a dangerous business, Frodo, going out your door. You step onto the road, and if you don't keep your feet, there's no knowing where you might be swept off to.

[lucke]
1

Inte hemmagjort, men hyfsat nyttigt och tar en stund att äta: majskrokar som man ger till småbarn. Mina råttor älskar dem!

hus-musen
1

leverpastej, torka blodpudding, ärt- och majsfiske, hänga godsaker i snören i buren som de får klättra efter mm.

Qui dormit, non peccat