hur rengör du din bur?
nu är det så att jag på sommaren och vintern gör min rengöring utomhus men nu har det blivit för kalt allt fryser så då måste de stå och smälta/torka i badrummet.
så nu undrar jag hur nin gör?
som ni kanske fårstår så hadde jag inte råttor förra vintern
jag är tacksam för all hjälp jag kan få
MVH Cecilia
Vad har du för bur ? :)
jag har två ihop satta kanin burar så kanse inte den bästa men dom gillar att det är så stort
Jag rengör mina burar i duschen. Först spolar jag av den men varmt vatten, sedan gnuggar jag galler och botten med grönsåpa, låter stå en liten stund och spolar sedan av den igen. :) Fungerar alldeles ypperligt, bara man ser till att städa ur duschen på eventuellt skräp som lossnat från buren efteråt.
Om livet ger dig en kattunge, låt den växa till en vacker katt.
Min hemsida - ta gärna en titt! 
men det blir så trångt i duschen för mej men det äår kanske så det måste va :S

Finns inget annat att göra om du inte har garage eller något så du kan stå inomhus och spola av dem. Lyfter in mina burar i duschen jag med, sprayaar medel över dem och sköljer av dem en kvart senare. Torkar av det värsta vattnet med en handduk och bygger upp buren igen.
Qui dormit, non peccat

Jag tvättar också min bur i duschen men tyvärr inte superofta då jag inte egentligen HAR någon dusch (har badkar) och får tömma hela badrummet på grejer och täcka för så jag inte får vattenskador vid dörren innan jag sätter igång. Lite jobbigt. Vill ha dusch. :S (Läs: vill ha dusch OCH badkar. ;)) Det är svårt med stora voljärburar, de är så otympliga och jobbiga. Annat var det med den lilla buren jag hade i början. Den var så enkel att använda. *suck* Men det är klart, råttorna ÄÄÄÄÄLSKAR ju voljärburen så det finns inget att göra åt saken.
Den buren jag har nu (Royal Suite) är alldeles för stor och otymplig för att rulla in i badrummet och spola av där, så jag gör helt enkelt så att jag tömmer den på spån, plockar ur bottenlådorna och sprejar Piss Off utblandat med vatten på gallret (vid behov - mina killar kissar inte särskilt mycket på gallret alls, tack och lov), låter det stå medan jag diskar bottnarna i badkaret tillsammans med resten av inredningen, och torkar av gallret efteråt. :) Går smidigt och relativt fort.
Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)
Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus
ja min bur är ju endå ganska lätt att ta isär till mindre delar och det är väll de man får göra man kan ju göra rent ena kaninburen medans dom är i den andra 
men sommaren är enklast då torkar allt så fint också
bara o trycka in buren i duschen 
// Stephanie och hårbollarna 
jag får längta till sommaren 
Våra voljärer är så stora att de måste tvättas på plats, ångtvättmaskin är en väldigt bra uppfinning!
Tar död på alla baccelusker oxå..
de kanske men måste skaffa sig
Jag häller allt bottenmaterial i en stor låda som jag sedan tömmer ute i min egenskapade komposthög, haha. Där tömmer jag allt buravfall som kan brytas ner av naturen.
Sedan skurar jag ur buren/arna antingen i dusch eller med trasa och vatten+diskmedel, sedan sprayar jag lite Piss Off, torkar och sedan är jag klar. Jag gör det inomhus, det skulle vara jobbigt och svårt att bära ut 9 burar varenda städning.
Sprayar gallret till råttburen med piss off också, det tar bort smuts och lukt. Tvättar inredningen då det behövs.
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
Jag brukar byta spån ca 1-2 grr i veckan och tvätta av buren, gallret och inredningen 1 gång i veckan, eller efter 1,5 vecka efter senaste tvättningen.
Ska jag rengöra den oftare, vad tycker ni?

It's a dangerous business, Frodo, going out your door. You step onto the road, and if you don't keep your feet, there's no knowing where you might be swept off to.
jag för en stor rengöring i veckan har jag inte tid på hälgen kan det gå nästan en och enhalv vecka utan storrenöring men då gör jag dom små tätare
Mina går på toa-låda, så jag kör en stor rengöring på helgen, samt byter i lådan några gånger i veckan , när det behövs..Juste inredning (tyger och sånt) byts från 1-3 gånger i veckan, beroende på hur smutsigt och hur mycket det luktar;) Så gör jag :)
Jag gör precis som #7 då även jag har en Royal som inte är så smidig att flytta in i vårt megalilla badrum :P
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning