Bebisar till salu?
Jag har nu övertalat min familj att köpa råttor ! Lite mer om hur kan ni läsa här: http://rattor.ifokus.se/discussions/4f0c829788f472682404e9e4-vill-ha-rattor?participating-1 Vi har kommit överäns om att det ska vara honor, att vi ska köpa dom från ung ålder och att dom ska komma från en seriös uppfödare. Utseendet spelar ingen roll enligt mig är friska råttor fina. Dom ska ha stamtavlor. Inte hög inavel. Vara av den aktivare sorten eftersom jag har planer att tävla agility med dom. Nu är min fråga om ni vet någon uppfödare i närheten/i Stockholm som har små söta honor till salu? Eller planerar en kull snarast. Är jätte lycklig att jag ska få små rådisar och vill det allra bästa för dom!
Sajtvärd för Valp & unghund
Mvh Mika
Katoz, Brisbys kan du ju alltid kolla in hos. Ene finns här under Katoz, eller googla. Brisbys uppgifter hittar du på rattsallskapet.se
Men sthlm brukar det vara lätt att fixa med transport. Jag har kullar på g här i västerås och kommer ta en tur till sthlm när de är leverans klara.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Okej. Vad tycker du jag ska göra? Jag åker bort vecka 9 på sportlovet alltså. Tycker du jag ska köpa råttor före och sen hitta en rått vakt till den veckan eller ska jag vänte till vecka 10 och senare?
Mvh Mika
Utanför Stockholm finns Ladugårdens. De har två kullar just nu.
Okej tack gör hjälpen båda två! :)
Mvh Mika
Apropå när du ska köpa kan du ju höra efter med uppfödaren om du hittar någon intressant, vad de tycker vore bra. Lycka till!
Tack för hjälpen!
Mvh Mika
Personligen tycker jag att man ska köpa råttor på lite samma sätt som man köper hund;
du kollar vad det finns för uppfödare omkring dig. Sedan åker du och hälsar på så många som möjligt (helst när de INTE har småttingar som kan distrahera dig haha). Den uppfödare som du klickar bäst med är den du borde köpa framtida familjemedlemmar ifrån. Så då väntar du bara på att de ska ha en kull.
När kullen finns så åker du ock hälsar på (när de är sådär 3-4 veckor så att de är mer medvetna i sina val om människor). Förhoppningsvis har du två eller tre som kommer välja dig som sin människa. (råttor är för smarta och personliga för att DU ska välja egentligen. Det är RÅTTAN som ska välja DIG och inte tvärtom).
Sedan när de är fem veckor kan du få hem dina nya familjemedlemmar!
Detta är det sätt som fungerar allra bäst för att du ska ha en så bra relation med råttor och uppfödare (som du ska känna dig trygg att ringa hela tiden och fråga "dumma" frågor) som möjligt.
Lycka till! (:
Apbra svar, Varghund.
Tack för det jättebra svaret! Jag ska värkligen följa dina råd! Tillsist ska några små sötnosar få välja mig och hänga med mig hem!
Mvh Mika
#8 Heh tack. XD Skrev bara hur jag köpte råttor första gången. (:
#9 Ja även om det känns som att man vil ha dem NU, så är det alltid bäst att vara tålmodig och välja noga.
Du är välkommen hem till oss och hälsa på våra råttor om du vill. Här är vår hemsida:
http://hallonvarg.weebly.com/
Ja, som jag längtar att få hem råttor! Men som du säger så ska jag vara tålmodig tills jag hittar rätt.
Det skullle vara jättetrevligt att komma hem till er och hälsa på råttorna och se om det är något för min familj!
Mvh Mika