Fixa till begagnad bur.
Tjenixen alla råttälskare!
På onsdag kommer mina nya bebisar hem! *spännande*
Men jag har ett litet dilemma..
Köpte mig en begagnad bur på blocket. Och har nu idag skrubbat och haft mig, och det ser rätt sjasigt ut ändå.
Använd både svamp och svinto.
Men så läste jag något om "Hammarlack"
Att det ska gå att måla på gallret.
Är det bra? Kan jag måla det imorgon och låta råttorna flytta in på onsdag eftermiddag?
Och vad skulle ske om dom gnagar på gallret i framtiden, inget som är farligt för dom hoppas jag?
Jag är ny här och även i råttornas värld, har haft degus tidigare men det är många år sen nu! Så just det här med färg o galler, vet jag inte mkt om.
Tacksam för svar.
Ser att biltema har färg hyffsat billigt :)
http://www.biltema.se/sv/Bygg/Farg-och-Fog/Farg-inomhus/Hammarlack-36025/
Mvh Linda

Hammarlack tar ju lång tid att härda, så yt-torr är den efter någon timme, men den ska härda iaf minst 24 timmar och helst ett par dagar för att den ska härda ordentligt. Annars är det lätt att färgen skalas av och lossnar och man går göra om alltihop.
Tunna lager måste du ha.
Men resultatet blir snyggt när det är klart! Kan rekommendera hammarlack.
Qui dormit, non peccat
Hmm Okej. Tack för ditt svar :)
Det är framförallt våningarna i buren som ser lite sunkna ut.
Så hade kunnat testa måla dom och se hur pass det torkar och så får jag ta resten av buren vid annat tillfälle.
Något ska jag nog komma på! :)
Tack återigen!
Mvh
Är våningarna av galler?
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
Jo, det är dom… Inte de bästa eller?
Finns det plast våningar att köpa som kan passa universalt isf tro?
Galler är inte bra då det är lite för hårt att gå på. Men en lösning är att lägga BORRIS dörrmattor från IKEA på, då blir det mjukt för råttorna och buren ser inte lika tjaskig ut.
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
Åh.. det hade ju nästan vatt kanon!
Ska nämligen åka upp till Värnamo och hämta sötnosarna, då passerar vi Ikea ju!
Tack!!
Det ska jag skriva upp och köpa :)