Akut hem till mina älsklingar
Det är med stor sorg som jag nu måste hitta ett akum hem till mina 4 råttkillar. Jag och min sambo har bestämt oss för att gå skilda vägar, och då lägenheten tyvärr står på honom är det jag som måste flytta. Med tanke på hur svårt det är att få lägenhet idag tvingas jag flytta hem till min mamma och kan inte ta mina djur med mig då min lillebror är extrem pälsallergiker. Min sambo ställer inte heller upp på att ha dom hemma hos sig, han har gett mig 1 vecka att ta dem därifrån annars har han hotat med att ge dom till sin arbetskamrater som har ormar.
Hemmet är väldigt viktigt för mig. Vill att de ska komma till någon som älskar dem och som behandlar dem som en familjemedlem. Mycket mys och god mat
Först ut har vi Elvis:
Födelsedatum: 24 augusti 2011
Färg, teckning och hårlag: Vet inte vad hans färg kallas
Kön: Hane
Kullstorlek: vet inte
Faderna namn, födesedatum och vikt: vet inte
Moderns namn, födelsedatum och vikt: vet inte
Syfte med omplacering, anledning: Står överst i inlägget
Hur råttan är i karaktär: Helt underbar, har inte varit minsta bråk i buren.
Pris: Bortskänkes till rätt hem, ej reg i srs
Telenummer, kontakt: msn.mia@hotmail.com
EJ Låst
Sen har vi Junior:
Färg, teckning och hårlag: Vet inte vad hans färg kallas
Kön: hane
Kullstorlek: vet inte
Faderns namn, födelsedatum och vikt: vet inte
Moderns namn, födelsedatum och vik: vet inte
Syftet med omplacering: Står i det första inlägget, överst
Hur råttan är i karaktär: Riktig buskille som alltid är först fram. Aldrig bråkat eller visat tecken på dominans.
Pris: bortskänkes till rätt hem, ej reg i srs
Kontakt: msn.mia@hotmail.com
EJ LÅST
Sen har vi Bagera:
Färg, teckning och hårlag: Någon form av black skulle jag gissa. Har dock mycket vita hårstrån (jag är sämst på färger och teckningar!)
Kön: Hane
Kullstorlek vid födsel: vet inte
Syfte med omplacering: Står i mitt första inlägg här längst upp
Hur råttan är i karaktär: Andra buskillen som är med på varenda rörelse som händer. Vill alltid komma ut och hänger i luckan så fort den är öppen.
EJ Låst
Sist och minst: Hugo
Födelsedatum: 28 oktober 2011
Färg, teckning och hårlag: Någon roan
Kön: hane
Kullstorlek vid födsel: vet inte
Syfte med omplacering: Står i första inlägget
Hur råttan är i karaktär: Hugo är den minst mysiga, han gillar mest att fara omkring själv och upptäcka saker.
EJ låst
Synd att dom va så långt ifrån mig, dom är verkligen ursöta <3
Hoppas du hittar ett bra hem till dom snart! Jag och mina 4 grabbar håller alla tummar vi har!
Hoppas du hittar nått hem snart. De e verkligen jätte söta. Hade jag bott närmre hade de kunnat flytta hit tillfälligt tills du hittat ett bra hem till dom
Har skickat dig ett mail
Allt löste sig? o:
Hjärtskärande..
Nej det har tyvärr inte löst sig än..
hade dom funnits närmare hade jag kunnat tagit dom=) verkar vara riktigt underbara killar
Dom är helt underbara, som mina små bebisar. Något hemskare att vara med om kan jag inte tänka mig.
usch… hemsk situation! Jag bor i lund och har hanar, men får egentligen inte ha fler djur alls nu. Fortsätt leta och om det ändå kör ihop sig så kanske jag kan ställa upp som tillfälligt hem. Det är bara eventuellt! jag måste prata med min mamma också, men vill gärna hjälpa till om ingen annan kan det! Lycka till! :)
Synd att jag bor i sthlm, annars hade jag iaf kunnat erbjuda hem till en iaf.
Hemsk situation du sitter i :( Lider med dig verkligen! Ett stort lycka till!
_All animals deserve a home, a family that cares, and a life to live.
_
#11 Låter jättebra. Helst vill jag hitta ett varaktigt bra hem till dom så jag slipper gå runt och oroa mig och tänka att dom ska hålla på att flytta runt till massa olika ställen.
#13 jag förstår dig helt och hållet på den punkten, och hade jag kunnat ta emot dem helt och håller så hade jag gjort det.
Nu kan jag fortfarande inte lova något, så fortsätt leta efter ett varaktigt hem! :)
Tyvärr, mamma sa blankt nej till mitt förslag. :( Men du kan inte kolla med råtthjälpen? även om jag förstår att det är ett permanent hem du söker så kanske det är bättre än inget.. :/

Hej!
Jag, min pojkvän och vår kompis bor i en trea på Linero i Lund. Vi kan nog tänka oss att ta hand om hela gänget, ifall bur och inredning osv följer med.
/Johanna Hoogendoorn Hennum
0761888595
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan
#16 Guuud vad glad jag blev att din meddelande! Självklart följer allt med, buren är stor och fin och har bra inredning. Ni får också med all mat jag har kvar. Vågar inte riktigt ringa/messa dig nu då klockan är mycket. Men skriver mitt nummer så kan du höra av dig om du mot förmodan är vaken :)
0763903040
såg att telefonen valde helt fel ord, vad glad jag blev av ditt meddelande skulle det stå
Jag skickade ett mail till dig.. :)
Vadå för mail? :P
Haha nu såg jag ditt mail och jag har svarat :)
Hehe :) Svar har gått tillbaka till dig
Råttorna flyttar till sitt nya hem på lördag och ingen är gladare än jag! Dom hade verkligen inte kunnat få det bättre, är sååååå nöjd!
Tack till alla som försökt hjälpa mig!

Har de redan fått ett annat hem? iFokus krånglade, såg inte att du hade svarat…

Nu har råttorna bott här i ca två dygn. Vi är glada att ha dem här och börjar lära känna dem lite genom att ha handen i buren och låta dem nosa osv. Snart kanske de vågar klättra upp i handen så man kan kela lite, ser fram emot det.
Det var jag och min sambo som skulle tagit emot dom från början.. Hade problem med transporten bara.. Men vi var fortfarande intreserade av att ta emot dom och är fortfarande.. Känns väldigt snopet att dom landade hos er, när jag och ägaren kommit överens om att vi skulle ta emot dom.. Pratade senast igår med henne på sms och sa att vi är fortfarande intreserade..
Jo men du visste om min situation. Eftersom transporten kändes väldigt osäkert och det verkligen var akut för mig så kunde jag inte vänta. Råttorna fick ett jättebra hem nu och det är det absolut viktigaste :)
Tyvärr hade buren inte gått att ta på tåget, vi fick vara 4 personer för att bära allt en liten bit bara.
Ja jag visste om din situation.. Men som jag sa så kunde vi ta emot dom fast att dom hamnat hos henne.. Tycker bara det är dålig still, ett meddelande till mig att dom skulle hamna hos någon annan.. Så hade ju vi sluppit allt fix och don här hemma.. Eftersom det var bestämt att dom skulle hit på något sätt.. Visst ett bra hem är alltid det viktigaste.. Men det känns ändå som vi blev lurade.. Då vi kom överens att dom skulle till oss.. Men men.. Hoppas dom får det bra iaf
Jag har tagit värre saker på tåg än den buren.. Så för mig och sambon hade det inte varit några problem.. Men men..

vet inte om du, ingela, kanske hade kontakt med mia tidigare via mail. fast jag skrev före dig i inlägget.
vilket gjorde oss väldigt snopna när vi såg att de verkade ha hittat ett annat hem. Vilken tur råttorna har, som har minst 5 pers som fruktansvärt gärna vill ha dem ^^ sin ursprungliga matte och två par. men givetvis kändes det snopet för dig med! de är ju så fina.
jag blev riktigt chockad när jag såg hur stor buren var. Men det är ju skitbra. Vi har gjort plats inne på min pojkväns rum nu, där de ska bo, och det är i det rummet de kommer få springa lösa sen med.
Igår gick de halvvägs upp på min hand, alla fyra. Bagera satte sig i min pojkväns hand i ungefär 10 sekunder och de andra var lika nyfikna men vågade inte riktigt.
Ja jag hade mailat henne innan jag skrev här i tråden..
Är fortfarande besviken på hur ni löste det hela.. Jag visste ingenting om att dom skulle till er.. Här möblerar vi om och donar till det alldra bästa för råttorna.. Och allt är klart.. Och allt var bestämt att dom skulle hit.. Sen får jag höra att ni har råttorna och att ni ska behålla dom.. Ehm är det konstigt att man reagerar och blir besviken??
Jo jag förstod Mias situation.. Att hon fick lösa det på detta vis akut.. Men hon kunde ha skickat ett sms eller mail om att dom skulle hem till er.. Vilket jag inte fick reda på förrän över ett dygn senare.. Och då hade jag meddelat henne att allt var i sin ordning här hemma..
Hon kunde sagt att dom landat hos er, så att vi får lösa transporten därifrån.. Men inte, nä ni ville behålla dom.. Hon sa till mig att ni hade sagt att ni inte skulle fästa er vid råttorna. Men ja, tydligen så ja….. Men hon ska ju inte bestämma med mig att dom ska till oss, och allt är 100..
Så ja, är totalt besviken på detta, då jag var så glad att dessa skulle flytta hem till oss.. Jag trodde att vi skulle kunna lösa transport från er, då dom hamnat hos er.. Trodde ju att det bara var en mellanlandning pga den akuta situation.. Men så fick jag höra att ni ska behålla dom..
Ja, jag ÄR besviken och ledsen hur detta slutade..

ja. det låter verkligen jobbigt, och jag förstår att du är besviken. Men detta är inget jag styr över. Jag har aldrig sagt att vi bara ska vara akuthem, så det tycker jag låter konstigt. Från vår sida var det hela tiden en permanent lösning här som var aktuellt.
Känner inte riktigt för att fortsätta den här diskussionen. Finns liksom inte så mycket att säga. Beklagar er förlust, men det är inte som att vi har stulit dem från er. :) Den största förlusten är ändå Mias, som inte har möjlighet att ha kvar råttorna som varit hennes familjemedlemmar i tre respektive fem månader.
Önskar dig lycka till med sökandet efter små liv att utöka familjen med. :)
/Johanna