Floyd, Vincent och Rajmo
Äntligen har jag fått hem mina småkillar! De kommer från Katoz och hette från början Black and white och Man in the mirror men heter nu för tiden Floyd och Vincent. (Efter karaktärer från Tarantinos filmer.)
De är jättehärliga och jag är så nöjd med mina killar. De kommer fram så fort man öppnar luckan och härjade imorse som galningar när de fick bekanta sig med min säng. Floyd är piggare än Vincent som mest sovit hela dagen. Jag hoppas att han bara är trött efter den långa resan från Stockholm till Vansbro igår så att det inte är något fel. Antar att jag bara är lite nojig.
Ska försöka få till det här med bilder i inlägget, vi får väl se hur det går med den biten!
Sötnosar
#1 Så söt bild!
Vilka fina små killar ^-^
Nu har jag snart haft mina småpojkar i en vecka och deras personligheter är så fina. Floyd hoppar upp i handen så fort man sträcker fram den vill vara med överallt. Han är en väldigt modig och mysig liten kille. Sallad är tydligen favoritmaten.
Vincent är lite mer tillbakadragen och huslig. Han boar med papper i röret och det är ett himla jobb att få det fint eftersom Floyd är där och förstör när han går upp/ner för röret. När det serveras majs blir Vincent väldigt mån om att Floyd ska ha så lite som möjligt.
De har växt mycket på en vecka och det är så roligt att se dem utvecklas!
Men den här tråden hade jag missat. Underbart och få se killarna och att det går så bra :)
Katoz
Nu har jag haft mina pojkar i två veckor och de växer så det knakar. Vincent har tuffat till sig lite sen förra veckan och är nu inte rädd för att springa ut ur buren och bråka med sin bror ute på golvet. Han är lite feg på så vis att han rycker till om man rör sig lite hastigt, men han kommer självmant fram och klättrar upp på axeln ibland.
Floyd är en riktig klätterapa som klättrar upp för benen kanske 20 gånger om dagen och speciellt på min pojkvän, han får aldrig en lugn stund. Floyd är så mysig och sällskaplig - vill vara med överallt.
De gnager inte nämnvärt på något och kissar för det mesta på rätt ställe så därför får de ha öppen lucka till buren under större delen av dagen. Jag hoppas det får fortsätta så. Idag stog ärtfiske på schemat vilket såg ut att uppskattas.
Jag är glad att jag valde råttor som husdjur, de är så intelligenta och underhållande att titta på. 
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
jättefina killar!
Vilken kull kommer siamesen ifrån?
Tänkte om jag hade syskon till Vincent här hemma :)
Japp, det har du :) Dom kommer från MJ-kullen :)
Katoz
Vad fina pojkar du har :)
#10 Vad roligt att du har syskon till mina pojkar - nu kan du räkna med en till besökare på din blogg! ;)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Vad roligt! :)
Xanor har jag döpt min tjej till ^^
På onsdag nästa vecka fyller killarna hela fyra månader. Vad tiden går fort! Vincent väger idag 301 gram och Floyd stadiga 347. Vincent är fortfarande en liten mes som inte gärna tar onödiga risker men han verkar dock vara lite smartare än Floyd. Löser probem lite effektivare. :)
Floyd är översocial och min mamma har totalt kärat ner sig i honom. När vi får besök blir Vincent lite osäker och tittar/lyssnar en lång stund innan han försöker få kontakt medan Floyd kastar sig mot besökarna och snabbt klättrar upp på axeln.
Snart två månader som råttägare och jag är totalt fast.
Såg fel, 28:e är ju på torsdag. Hur som helst, här kommer en bild på Floyd. Fick lov att springa iväg och leta efter honom mellan inläggen eftersom det var misstänkt tyst i lägenheten. När de är tysta vet man att det är hyss på gång!
Det enda riktiga jäkelskap de hittat på är att de bitit hål i mina byxor. Inte på en diskret plats heller utan mitt i grenen. Sedan har jag försökt att odla persilja i en kruka, men de små gröna liven blev inte långvariga när råttorna kom över dem… Lade ner persiljeprojektet efter det. Tur för killarna att de är så söta!
I höst får de förhoppningsvis en ny liten kamrat. Jag hoppas att allt går som jag vill så att ligistligan snart kan får en ny medlem.

Snyggingar!! Underbart att det går så bra med killarna :) Kul och se att dom blivit så stora och fina :)
Katoz
#6 Så där brukar min Calypso sova i sitt rör oxå. Ligger som en liten hårig boll där inne.
Dina råttisar är jättefina.
Behandla andra som du själv vill bli behandlad
Kom precis på att killarna fyller nio månader idag! Tiden går så himla fort. De är så rara och fina och… väääldigt lata. De sover i sin sputnik i stort sett hela dagen. När de inte sover samlar de mat och lägger under soffan, gnager lite på knapparna till fjärrkontrollen och försöker få upp locket till godisburken.
Att titta på en råtta som äter ha blivit det bästa jag vet. Älskar hur de vrider och vänder på maten med sina små tassar och att de ser ut att njuta så himla mycket. Mina favoritstund på dagen!
Snart ska grabbarna få en till kamrat. Rajmo från Katoz R-kull kommer att flytta hit den 25:e December. Ser fram emot det mycket!
3 väldigt stiliga herrar :) Rajmo är ju släkt med Vincent och Floyd också :))
Katoz
Jaha, det hade jag ingen aning om! Hur är de släkt? :D
Deras faster är mamma till Rajmo :)
Katoz
Kul info, tack! :)
Rajmo växer så det knakar och är inte så bebis-mesig längre. Han sprattlar inte när man tar i honom och bryr sig inte längre om läskiga ljud lika mycket. :)
När Rajmo var 8 veckor vägde han 242 gram. Floyd vägde 251 gram och Vincent 188 gram när de var 11 och en halv vecka gamla. Kul att skriva ner och kika på sånt i efterhand så man kan jämföra tycker jag! Speciellt när skillnaden är så stor.
Killarna kommer bra överens så det känns skönt!
Sist jag vägde de "stora" grabbarna vägde de 519 respektive 476. Vincent minst såklart, alltid varit! De har varit så snälla med Ramjo - kanske lite för snälla eftersom Rajmo ibland knuffar bort dem från matskålen… De bryr sig inte alls. Mesproppar. :) Så i den här buren är det minstingen som bestämmer!
gud vilka söta grabbar!
Små stjärnor lyser också i mörkret.
#21 Vill du att jag ska ändra rubriken? 
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
Åh! Vilken liten tröttis 
Riktigt söta!!:)
Vilka snyggingar ;) ser ut som han gör yoga på #1 hoho :3