Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 622 ggr
[134643]
0

Taskigt att vara ensam en natt?

Jag har två råttor, varv den ena är lite mer blyg än den andra. Belle springer runt som en galning på golvet och har inga problem med stora ytor eller så. Hon kan också hoppa till grejer som står för långt bort, faila och så vidare. Issa däremot är nyfiken, men blygare. Gillar inte stora ytor, utan vill hellre vara med matte.

Mitt rum är så råttsäkrat som det kan bli, men Belle lyckas ändå faila så jag litar inte riktigt på att ha henne ute ur buren när jag sover/ är borta eller så. Issa däremot vet jag att hon stannar i sängen.

Frågan är då om det är taskigt mot Belle ifall hon får vara i buren, ensam, på natten när Issa får vara i sängen? Är det bättre att båda två får vara i buren? :)

mieeow
0

jag tycker det är bättre att båda får vara i buren isf, så dem får gosa med varandra. Hon som stannar i buren kan säkert bli avis, och det är viktigt att du är med båda två lika mycket, speciellt eftersom en av dem är blygare. Om någon av dem ska få mer kärlek så är det den blyga tycker jag, så hon vänjer sig. Lycka till :)

R8bus
0

Håller med #1 vill bara tillägga att jag tycker det är taskigt mot den blyga ifall hon blir tvungen att vara i sängen hela natten, ifall hon skulle bli hungrig eller törstig tex. Den vilda kan ju känna sig ensam under natten också. Låter som två riktiga charmtroll med stora personligheter :)

[134643]
0

Då får de båda vara i buren då :) 

#2 Självklart skulle hon haft mat och vatten i sängen, men nu behövs det ju inte ^^ Jo, de är mina små charmtroll :)