Råttor iFokus

Råttor

Etikett: annonsering
Läst 698 ggr
Nickiesr8ttor
0

Funderar på att sälja två hanar!

Hej!

Funderar på att sälja pojkvännens och mina 2 hanar.

Den ena skulle jag beskriva som aggressiv. Han har bitit min pojkväns kompis, så det blödde. Och mig om jag hållt handen framför. Dom blir vilda om man försöker ta upp dem. Vill alltså helst gå ur och in i buren själv. Dom kommer från DjurMagazinet som ligger i Dalarna, Falun. Vet inte hur vi ska göra. Men jag känner att det vore bra om dom kom till ett hem där det fanns någon som kunde få borta aggresiviteten. Dom bryr sig knappt om man snuddar nosen med fingrarna. Vet inte hur jag ska kunna fixa det. Har någon förslag annars? Så kan jag prova mig fram. Känner mig jätte dum! ):

Det är iaf en Black hooded (Black eyed)

Och en annan sort hooded. Agouti eller något.

Den andra är nog mest skygg av sig tror jag. Hur kan man "bota" sådant?!

Väldigt tacksam om ni försöker hjälpa mig få bort det, känner mig verkligen dum! Älskar ju dom. Men, jag vet inte hur jag skall ta mig till ): Usch!

Första hand kommer nog hjälp, så avvaktar jag om det förändras.

Mvh Nickiesr8ttor.

chade
0

Hur länge har ni haft dem?

Om den ena bitts så ska ni fya dom på en gång och sen ignorera råttan om den vill ha uppmärksamhet för att förstå att den gjort fel..

Den lite skyggare får ni jobba lite med.. sitt vid buren och låt den bli bekväm med er. ta ut den och ha innanför tröjan medans ni tittar på tv/sitter vid datorn.. eller ha en luvtröja som den kan ligga i när ni rör er i hemmet, då vänjer han sig nog ganska snabbt vid er!

Små stjärnor lyser också i mörkret.

Anvariel
0

Undar också hur länge ni haft dem och hur gamla råttorna är. När det gäller att få råttor tama så är hantering, hantering och åter hantering det enda som gäller.

Sedan undrar jag lite angående bitandet. I vilka situationer har råttorna bitit? Har de gått till "anfall" eller kan de ha tagit miste på mat/fingrar? Många unga råttor har en tendens att smaka/bita på det mesta för att de vill undersöka vad det är för något. Om man säger "AJ!" eller "FY!" eller något liknande när de biter en brukar de förstå ganska snart att det är matte/husse som de biter i. Hur många gånger har de bitit ER (inte kompisar - jag tycker inte att de egentligen ska behöva tåla att bli påpillade av främmande människor i det här stadiet eftersom de verkar vara så osäkra. I framtiden blir det annat, säkert) så det gått hål i huden? Burrar de upp sig när de attackerat?

darkness
0

Ha tålamod med bitandet. Det har jag, min ena råtta har vi nu haft sen oktober och hon biter än. Inte hugger men biter ganska hårt. Så det är bara att träna. Om det inte går hål förstås

// Stephanie och hårbollarna Oskyldig

Lamina
0

Detta ska en säljes/omplaceringsannons innehålla;

• födelsedatum
  • färg, teckning o hårlag
  • kön
  • kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v)
  • faderns namn, födelsedatum, vikt
  • moderns namn, födelsedatum, vikt
  • syfte med parningen el om det är omplacering, anledning
  • omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc
  • pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb
  • ort där råttan/råttorna finns
  • telnr, epost och alternativa kontaktsätt (inte bara PM här på iFokus)
  • Om annonsen ska vara låst eller ej

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

dr00lfac3
0

Vet inte hur gammal dem är, men dom är inga bebisar, stora och feta. Tror att ha dom i tröjan vore omöjligt. Dem är inte sånna. Dom attackerar fingrarna. Och skriker och flyger när man ska ta upp dom. jättesvårt!

mickro
0

såna råttor brukar bli lugna när dom väl sitter i tröjan, det är nog det bästa sättet att göra dom tama på. har rehabiliterat många råttor på det sättet.

darkness
0

de behöver känna sig trygga, oftast känner sig trygga när de är i t.ex. tröjan för där är de trångt och ingen kan "se" dem.

Men jag har oxå haft några som inte gillat det, men försök att testa.

// Stephanie och hårbollarna Oskyldig

Nickiesr8ttor
0

Ska göra det då!:)