Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 913 ggr
Fjordell
0

Råtta på rymmen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Waaah började städa buren lite smått och tog ut Borrismattorna som är på hyllorna i buren, samtidigt som jag bytte vatten och satte färsk mat åt dem. Under tiden jag gör det här brukar jag alltid ha luckan öppen, och som värst klättrar råttorna runt på buren, men den här gången var det ingen som var på buren, utan alla var kvar i buren. Trodde jag.

Jag kollar alltid att alla de små är kvar och vid liv när jag sätter ny mat osv, men den här gången hittade jag bara två små. Letar frenetiskt runt i buren på alla gömställen, men en saknas fortfarande. Nu har jag stängt dörren så råttan är åtminstone kvar i rummet. Men detta suger ju verkligen, är jätterädd att jag inte ska hitta den lilla och så svälter stackars ihjäl :( Ååååh, ångest… Hon är så ju så sjukt liten, kommer aldrig hitta henne…

Fjordell
6

HAHAHA jag är sämst. Bebis var kvar i buren hela tiden…

Gahich
0

haha, vilken tur du hadeFlört

Fjordell
1

Haha, verkligen! Jag kollade ju flera gånger in i buren lite under tiden då jag sökte runt, sen till slut tycker jag att jag ser råttan jag letar efter. Jag blinkar hårt och kollar en gång till, samt räknar de tre små. Där var hon verkligen, på riktigt! Jag blev sjukligt glad :D

Gahich
1

skönt, riktigt söt var hon i alla fallKyss

Zizza
0

xD haha.. du är som en "hönsmamma" <3

Mvh. Sanne & Djuren

Fjordell
0

Hahaha! Ja, man blir ju helt panikslagen om man inte ser alla på en gång :D Är hemskt nojig över deras hälsa också, och kollar dem varje dag så de inte har några problem. Jag la märke till att de använde vadd och hö i bebisarnas burar där jag hämtade dem ifrån, och bara gav dem sån där färdig gnagarblandning man kan köpa på Coop, plus att de endast är 4 veckor gamla och ovanligt små. Så jag tycker jag har lite rätt att vara hönsmamma <3

Zizza
0

Absolut :) menar inget negativt i det, är exakt likadan själv.. Förresten.. OT: hej ytterligare en pitebo! ;P gud så många jag stött på här nu.. nyligen flyttat till pite själv =)

Mvh. Sanne & Djuren

Fjordell
0

Jag förstod det, men jag är inte sån vanligtvis. Nog ser jag efter mina djur och kollar dem regelbundet, men jag är inte sån där som hela tiden ska vara jätteförsiktig som vissa är. Jag är mer "Låt dem prova sig fram", det är ju trots allt djur med instinkter ;)

:O jaså?! Vad häftigt! Jag är också relativt ny pitebo, eller ja.. Bott här i 2 år, men det känns som att jag flyttade från Kiruna igår typ ;D Hur går det då, trivs du? :)

Zizza
0

Lagomt brukar vara bäst ;) har själv haft en kull tidigare så vet hur det är.. :) 

Haha :) ja rätt kul faktiskt att så många finns här. Jag har bott i öjebyn 3år när jag gick på Grans naturbruksskola. Sedan flyttade jag hem till Råneå igen i 1½år.. och nu har jag flyttat tillbaka.. fast till piteå :) bor på Furuberget tillsammans med min pojkvän :)

Trivs gör jag.. dock lite långtråkigt med tanken på att jag inte direkt känner så många här, har en vän men hon bor i Övik fram till juni/juli innan hon flyttar hem till piteå igen.. Så måndag till torsdagkväll är jag helt ensammen pga. att pojkvännen har ett jobb där han måste "flytta runt" de dagarna han jobbar sen kommer han hem igen :)

Roar mig just nu med att nöta sönder alla harry potter filmerna *ASG* är på fjärde filmen nu (A) haha!

Sedan så försöker jag lära mig ugnen lite genom att baka och ha mig ;P

Hur går det för dig då? :) Varför just piteå?

Mvh. Sanne & Djuren

Fjordell
0

Haha, ja det är nog så det är.

Jaoja, verkligen kul att se att det faktiskt finns liv häruppe också, haha ;) Jahaja, där ser man! Jag går också Grans, men det lutar mot att jag måste hoppa av, tyvärr. Härligt att du trivs iaf! Brukar gå fort att lära känna folk, eller ja, jag lärde ju känna folk genom skolan mest, då jag först gick på Strömbacka innan jag började på Grans.

Ah, förstår det där med att ha långtråkigt faktiskt, då det tar i för min del att faktiskt TRÄFFA folk utöver skolan då jag bor i Pålberget, som är ungefär 2 mil utanför Öjebyn. Det är inte så kul när jag dessutom väntar på att få ta körkort, men men… Den goda nyheten är att jag, förhoppningsvis till våren ska flytta in i lägenhet tillsammans med min pojkvän, antingen i Piteå eller Öjebyn. Kan möjligen bli lite enklare att kunna träffa folk. Lite roligare att gå ut med hundarna då också… Att slippa gå efter landsväg hela tiden vore himla skönt, haha ;D

Nu vart det inte alls OT eller så ;)

Zizza
0

Ojdå varför måste/ska du hoppa av? 

Jag gick ut Djurvårdslinjen 2010 :) dock inte fått något jobb inom djur utan jobbar på apoteket hjärta i luleå. Måste säga att de troligen är där jag vill fortsätta vara inom yrkesområdet. :)

Jobbigt att bo så avsides från allt och alla.. förstår dock delvis hur det känns.. med tanken på att jag har bott i en by på typ 3000 invånare i hela mitt liv.. alla känner alla.. hur trist som helst. Och långt till stan (3,5mil)

Åh skoj, hur länge har ni hållt ihop? :)

Nädå.. här pratas de om råttor endast ;) kanske borde PM:a istället innan någon klagar ;P haha

Mvh. Sanne & Djuren

darkness
0

roligt att läsa ju ;) keep on talking

// Stephanie och hårbollarna Oskyldig