Sjuk råtta
För några veckor sedan köpte jag två råttor, den ena värkade förkyld men har inte blivit bättre. Idag märkte jag att hon hade blod runt ögonen, även vid mun och näsa tror jag. Hon drack idag, men äter inte, och hennes syster är inte så schysst. Jag undrar om någon vet vad hon kan ha? Kan det vara cancer? Då jag höll henne i famnen nös hon som vanligt, men jag märkte sedan två små blod droppar på armen. Jag vill inte att hon ska lida, hon andas kraftigt och låter mycket. Känns jobbigt att se henne så här.
Råttors sekret är rödaktigt så det är det du kan ha uppfattat som blod. Och som alltid om råttan verkar riktigt sjuk: ta henne till veterinär.
Vet du någon veterinär i stockholm som kan råttor? Jag vet bara en och de är för dyr, 400kr :/
Dessvärre får du nog inte billigare, fast det va en här på forumet som tala om någon för 250 kr.
Tror tyvärr inte att di kommer billigt undan vart du än går. Roslagstull tror är bäst på smådjur men inte billigast! Tror ihnte du kommer under 400 men jag är ju inte 100% säker.
_All animals deserve a home, a family that cares, and a life to live.
_
Ahlbergs på Söder är rätt billiga: http://www.reco.se/ahlbergs-veterinarpraktik

Ahlbergs tar 350 kr för ett besök, mälarhöjdens veterinärpraktik tar oxå emot råttor och är relativit duktiga, de tar nog runt 400 för ett besök men fråga.
Roslagstull är dåliga och tar 650 för ett besök, dyrare om det är på akuttid.
Qui dormit, non peccat
Ahlbergs ska jag till nu snart, och har gått hos dem i några år! Super bra tkr jag, tar som sagt 350kr för besök. Mycket billigare kommer man nog inte i Stockholm.
ahlbergs är väldigt bra och billiga :)
Tyvärr avled hon igår… Vila i frid :'/