Råttor iFokus

Råttor

Etikettminneslunden
Läst 1050 ggr
[Mandaz94]
1

Vila i frid

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Igår den 16 Januari 2012 runt 11:00 somnade Robin in. Hon var inte en råtta, hon var mer som en vän som alltid fanns där för mig.

De sista sekunderna så sprang hon runt i buren och klättrade. Men sedan så lade hon sig ned vid igången, jag tog då upp henne och lade henne i famnen, hon tog sitt sista andetag och somnade in.

Robin & Lili var och är mina första råttor, jag köpte dem för 3veckor sedan, 2 Januari. Efter bara nån dag märkte jag att Robin började bli dålig, hon blev smal och åt knappt. Det känns som om jag kunde förhindrat att hon dog, om jag hade tagit ut henne på morgonen och hållt i henne hela dagen så hade det aldrig hänt. Fast jag antar att det var dags, det var hennes tid. Inget djur förkänar att lida.

Det kändes inte som att jag haft henne i 3veckor, det känns mera som 3år, hon älskade att gosa, sitta på axeln och hon gick alltid ut ur buren bara man tog fram handen.

Robin kommer alltid att finnas i mitt och Lilis hjärta för evigt, vila i frid nu Robin, så ses vi snart <'3

16/1 - 2012,  8-9månader gammal. Älskar dig Robin <'3

JohannaEkroth
0

*kramar om* Varför är det alltid de finaste som lämnar en först? Det är en fråga jag aldrig fått svar på.

Varför får inget bra och fint vara för evigt?

Det finns ett latiskt citat som lyder:

“Quem di diligunt adolescens moritur”, Den gudarna älskar dör ung.

Nu är jag inte guds-troende, men jag tror att någonting finns det, iaf ett liv efter döden och särskilt en regnbågsbro och en andra sida, men varför måste dem man älskar så innerligt som är så speciella flytta hem först?

Jag förstår din saknad. GråterKyss

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

[Mandaz94]
0

Jag håller med dig BusHanna, varför ska alltid de som förkänar att leva som mest få lida. Jag är ändå glad över att jag fick chansen att äga en sån fin och snälla vän och jag ångrar inte att jag köpte dem för djuraffären hade tänkt ''skicka tillbaka dem'' usch vad jag hatar djuraffärer…

Funderar på om jag ska köpa en ny råtta, för jag tror inte Lili kommer må så bra av att vara ensam, det var ju trots allt hennes syster som dog och de hade bott ihopp hela livet.

JohannaEkroth
0

Ja, tacksam är jag också över de djur jag har fått chansen att lära känna med deras fina personligheter. De har lärt mig å otroligt mycket, trots att tiden varit kort.

Så många "Varför" man frågar sig efteråt, och så många "Om inte" man tänker…

Klandra dig inte, vad du en gör, det är som du säger, det var hennes tid och hennes väg. *kramar*

En ny kompis är bra, så hon får annat att tänka på, stackars rådis, och stackars matte! Kyss

Vad jag känner med er! GråterKyss

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

[Mandaz94]
0

Ibland gör man det, tänker ''om jag hade gjort så'' eller ''om jag hade tagit ut henne'' men vad man än hade gjort så hade det ändå hänt förr eller senare. Livet cirkel: Man lever och man dör.

Vet du någon som säljer råttor i stockolm? solna och kista är närmast för mig. Vill ju ge Lili en vän för hon har så tråkigt och hon är inte den sortens råtta som vill vara med en hela tiden hon är så sprallig och vägrar sitta still :)