Dumbo/rex/siames? (ljusfärgat)
Finns det någon där ute med en planerad eller kommen kull i närheten av Kristinehamn/Karlstad?
Det kan låta hårt då jag just mist båda mina pojkar, men det är på tok för tomt utan dessa små liv hos mig.
Jag letar efter två ljusfärgade honor. Färgen pga min mammas fobi för mörkfärgade råttor, vilket har gjort det komplicerat för mig att få råttvakt tidigare gånger.
Fick kontakt med en uppfödare som kunde ordna transport till Värmland, men detta var för över en månad sedan och jag har tyvärr inte hört något mer. Trots att jag skrivit mail och undrat om kullen kommit än. (Jag åkte utomlands under en månads tid och blev tillsagd att kullen skulle komma innan nyår.)
Så hör jag inget inom ett par dagar letar jag vidare!
Kull på g här med en del rex. Finns minimal chans på att nån blir dumbo. Födsel väntas i mellan fre-söndag
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Hör av dig till Itchy här på RiF o se om hon har några otingade kvar :)
En hund fångar en boll som du kastat och kommer tillbaka med den.
En katt sitter under stolen, slår till bollen och låter dig hämta den.
Jag är också intresserad utav rex fast honor :)
i vilken stad finns du?
Om min hona nu är tjuvparad så kommer det nog ett par ljusa, kanske siameser, eftersom hon är himi. Är det dessutom en av mina hanar kan det komma dumbos också. Det dumma är att jag bor i sthlm, men det kanske kan ordnas med transport.
När på ett ungefär skulle ungarna kunna vara transportklara? :)
Jag har ingen planerad Sthlm-resa förrän i slutet av april.
Däremot så kan det ju hända att jag tar en tur till Arlanda sent i mars/tidigare i april, ifall det är så att jag får ordna med en adoption-hämtning av en hund från Portugal. Då brukar jag få ta tåg eller buss från Sthlm C.
Upphämtning skulle jag kunna ordna med så långt som till Örebro annars.
Men transport från Sthlm-Örebro eller Sthlm-Karlstad kan ju alltid ordnas på något sätt!
#4 det kräver ju att pappan bär på någon c-gen. På samma sätt krävs det att mamman bär på dumbo för att det ska bli dumbo i kullen om pappan är dumbo.
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
Runt den 3:e mars är de leveransklara om jag fattat hela dräktigheten korrekt :) men det är klart att 2 st får stanna längre om du vill det! det viktigaste är att de kommer till ett bra hem :) När och om de föds kan jag ge dig mer information om föräldrarna och allt det praktiska löser sig :)
Jag är i Sthlm den 28e februari, ifall de skulle komma någon vecka tidigare än du trott :)
Annars ordnar vi med transport på något sätt.
Men jag reserverar gärna två honor om det visar sig att det blir en kull!
Jag har en kull med bl.a. Siameser (även svartögda) som är leveransklara veckan innan. Bor i stockholm
Katoz