Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 1034 ggr
Itasca
0

(K) Råttkillar i skåne

Jag letar efter 1-2 råttkillar att utöka min lilla flock med. Temperamentet är viktigast, men jag ser gärna att han är enfärgad. Råttorna hos mig är som familjemedlemmar, så jag är mycket noga med vart de kommer från & temperamentet.

Stamtavla är inte ett måste, men ett litet plus, då jag tycker om att kika lite i råttans bakgrund.

Flocken som den är nu består av 3 hanar, pojkar som är omplaceringar från en privatperson som fått tjuvparningar. Jag stod inte ut med att lämna dem där, så de fick följa med. De är hur gosiga som helst, men har den där nervositeten som många djur med sämre genetik och planlös avel får, tyvärr.

De är dock väldigt omtänksamma och trevliga i flocken och jag tror inte att det blir några problem att sätta ihop dem. De är väldigt öppna, lugna och försiktiga i sättet, så det bör inte bli problem.

Tack för mig,

/Linn

Itasca
0

putt.

Fizzys
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har en irish-flicka som åker iväg för parning nu 28:e januari. Info om blivande kull finns på min hemsida, www.fizzysrattor.com

och på min sida på facebook, "Fizzy's råttor".

bifogar bild på blivande föräldrar :)

Bäbisarna kommer bli enfärgade, kanskekanske någon irish, i silver black och silver blue, ev någon mer färg men tror inte det.

Fizzys
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Pappan, silver blue, kommer ifrån England. Mjuk, försiktig hane.

Mamman är silver black irish, ursprung Finland. Helmysig och snäll tjej :)

Itasca
0

#3 Hör gärna av dig när kullen är född.. Lät ganska så långt bort, och jag är så himla ivrig! Samtidigt måste det ju bli rätt och ta sin tid, men det är svårt när råttor är så otroligt härliga!

Fizzys
0

Är man intresserad av någon bäbis får man höra av sig till mig, helst via telefon

Itasca
0

Putt.