Dagens skämt
Haha.. shit. måste få skriva av mig nu. Aldrig varit med om liknande. Har en unge kvar ur en tidigare kull, samt fått hem en hona pga allergi hos ägaren. Passade även på att annonsera ut om en råtthane jag har inne i jourhem åt råtthjälpen. Skrev med råtthjälpens hemside adress osv.
Får då ett svar:
Hej.
Jag har en liten privat omplacering för råttor tillsammans med en vän, och just nu har vi båda två permanenta platser kvar.
Du kan kolla på våran blogg Rattliv.bloggo.nu så kan du se lite om våra råttor i allafall.
Den ska bytas ut till en riktig hemsida, men vi uppdaterar lite gran då och då.
Men om jag verkar intressant, så får du jätte gärna höra av dig.
Ha det bra
Haha.. Alltså finns det verkligen idioter som tror att det är akut att hitta
hem, bara för att man skriver på blocket?. Om man redan har tagit på
sig en råtta i ett jourhem åt en seriös organisering som råtthjälpen. Tror
de då att man vill skeppa denne stackaren till ytterligare jourhem?…
Känns verkligen inte okej att tigga efter djur på det sättet. Speciellt inte
när det kommer till en uppfödare som annonserar ut sina egna djur eller
jourhem annonserar ut en jourråtta.
Vart så pass att jag bara var tvungen och skriva av mig :-P
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
haha d finns människor till allt ;P
You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3

Går inte se texten i sin helhet. Inte för mig iaf. :/
#2 Jag kan se hela o.O
#0 Oj, ja det var ju knasigt tänkt av dem…jourhemsomplacering till annat jouthem typ? Oddness.
Troligtvis läste hon inte annonsen ordentligt. Tror för övrigt jag har sett henne göra reklam på fler ställen med ungefär samma text.
fast skrev hon inte att hon hade två permanenta platser kvar? hon kanske menade att hon ville ha dem själv, eller nåt. Rätt skum formulering i sådana fall men.. ja. haha
Väldigt skum förmulering. Varför skulle någon vilja omplacera till ett omplacerings hem. Om det inte finns någon mening med det. Är ju hel puckat att flytta på råttor som redan sitter i jourhem/kommit tillbaka till uppfödaren att flytta till ännu ett nytt jourhem om det inte behövs. Hur ofta ska de stackarna få flytta runt tänker de egentligen.
Blir så leds på hur folk kan verka så totalt blåsta. Att jaga omplacerings råttor. Ger inte det folk en större chans att skaffa fler råttor om de lätt blir av med de gamla. Speciellt uppfödare som jag med nån unge kvar!?
Hela konceptet med omplacering/jourhem. Är väl att finnas där vid akuta problem. Inte jaga djuren på annonser. Dessa sitter verkligen på blocket, zoonen osv och jagar djur att ta in. Allt för att underlätta och stödja att folk kan skaffa nya eller ta fler kullar.
Jag tror såhär att hon berättade om sin omplacering för att förklara att hon "vet" mycket om råttor, tillräckligt för att bedriva en omplacering för att försäkra dig om att hon "tar väl hand om djuren". Det stod även att hon hade permanenta platser så hon menade förmodligen att de skulle få stanna trots att hon bedriver omplaceringsverksamhet.
Däremot tycker jag att hon kan fortsätta omplacera råttor i nöd och inte ta sig an uppfödarråttor som bara söker ett nytt hem, för som jag fattar det är det ju inte akut för dig att få iväg dom? :P
De 2 råttorna som jag tog från Råttkompaniet och som "skulle blivit ormat" om de inte hade räddats, visade sig vara köpta av Råttkompaniets grundare och aldrig varit menade som ormat. Måste säga att jag blev d….t arg av att ha blivit lurad.
Om det verkligen är så ont om råttor i nöd så är det ju bra. 
Haha jo. Men det känns verkligen fel i hur hon än tänkt det med det mailet.
Är det inte bara smart att behålla någon av de råttor hon får in som sina egna permanenta. Än att leta andra "jourråttor".
Eller om det helt enkelt är att hon vill ha råttor i omplacerings hemmet. Då är det ju bara sjukt.