Halv (r)åtta hos mig (Råtträff STHLM)
Ingen i Sthlm som är sugen på att starta en middagscirkel där man kan hälsa på varann nån dag i veckan?
Vill nämligen väldigt gärna lära känna lite råttfolk runt i stan och ha någon att prata om mitt intresse med, mina vanliga vänner är fruktansvärt ointresserade och börjar tröttna. :P
Man kan ta med sig nån råtta eller bara kika hur andra har sina över en trevlig rätt och möjligen ett glas vin…
Vad tros?
synd att man inte bor i stockholm XD lät ju jätte kul
You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3
#1 Inget som hindrar dig att starta där du bor? :)
nä precis ;P redan haft en träff här en gång, trevligt
You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3

Med tanke på smittor osv så är inte att ta med sig råttor en superbra ide, bättre om man får gosa med råttorna hos den som bjuder 
Qui dormit, non peccat
#4 Förstår din tanke, men på utställningar då? :P (iofs har de friskhetskontroller, men ändå får folks råttor sjukdomar från utställning). Där är det massvis med råttor, så risken procentuellt borde ju vara mindre om man bara tar med en råtta till någon? Men visst, man behöver ju inte om man inte vill :P
En råttmiddag vore ju supermysigt. ^^ Dock ser vår lägenhet alltid ut som Djävulens bostad (eller katternas lekplats, beroende på hur man väljer att se på saken). Kanske det skulle fungerna att slänga in alla saker på mitt rum ihop med katterna och stänga dörren och sätta upp en "inträde förbjuden" skylt?
Samt storskrubba resten av lägenheten. Så skulle det väl se nästan beboligt ut sen i alla fall. xD
Kan känna lite samma sak, det där att prata med folk om just råttorna. Hunden lyssnar gärna folk om, och katterna brukar inte heller vara några problem, men börjar jag prata om våra råttor tappar folk intresset efter bara någon minut. :( Troligen för att de inte kan relatera så bra till råttor som husdjur (de flesta har väl haft en katt eller hund, men hur många har råttor liksom?).
Om livet ger dig en kattunge, låt den växa till en vacker katt.
Min hemsida - ta gärna en titt! 

#5 Finns en anledning till att utställningar är grymma virus och bakteriespridare och inte att förglömma ohyrespridare.
Sen bara för att råttorna verkar vara friska så behöver de inte vara det. Kan lika gärna vara så att dina råttor har en bakterie eller virus som de är resistenta mot, men det är inte mina så blir mina sjuka tex. Eller tvärtom.
Jag personligen tar inte med mina råttor på utställningar, och jag tar inte med mig råttor till andra nå gärna heller.
Sen beror det ju på, har ju tex parningar där man måste ta in en ny råtta eller skicka iväg sin egen, men då gör man ju en riskkalkylering. 
Qui dormit, non peccat
#6 Kul! :D Som jag ser det får man en bra anledning att storstäda :P Hos mig är det väldigt litet, men jag tror inte halva stan är på den här idén i alla fall så :P
Det är väl för att de har så låg status. Även om jag försöker säga att det är som vilket intresse som helst så har folk ändå problem med det. Min mamma lyssnar tack och lov endel, eftersom hon har två av mina killar hemma nu och är intresserad, men utöver det så är det verkligen inte många.
#7 iofs så har jag läst att dubbelrexar bär på nåt som eventuellt kan smitta massa råttor, så du har en poäng.
Men det kan i alla fall vara en nyttig erfarenhet att kanske se hur andra har det och ge varandra tips/inspiration i en avslappnad tillställning :)

Man kan helt klart ha roligt och lära sig saker av varandra, så det är ju en rolig grej! Få lite tips och ideer :)
Kanske ta en råttfolksträff med en fika eller något :)
Qui dormit, non peccat
Jag bor i stockholm=)
Jag är på :)
(förtydligar trådrubriken lite)
#12 Nice! Hur många är det då, 4 st?
Ska vi säga efter jul och nyår, så man slipper stressa med eventuell städning, matinhandling, whatever?
#13 Ingen aning xD Vi kan ju kolla med Katoz och hennes syrra också, de är ju råttstockholmare båda två ^-^
Annars kan vi ju köra knytis? Alla tar med det de vill dricka själva, och så kan man komma överens om mat alla gillar och så får olika personer fixa olika grejer helt enkelt :D
Billigare så för alla, samt att ingen behöver känna värsta pressen att fixa seriösa middag etc. (säger jag som är fattiglapp nuförtiden haha).
Men ja, my place är open for business redan nu om vi vill, tid har jag a plenty, och städa hinner jag lätt kirra dagen innan :)
#13 Glöm inte Varghund, henne släpar jag med! xD Hon är bara för lat för att orka skriva efter att jag ändå redan pratat med henne. Så, fem stycken?
Sen så har vi min kompis Varga som visserligen inte är aktiv på RiF längre, och inte har råttor längre, men som är råttmänniska ändå och är agilitydomare på utställningar :D Hon vill säkert vara med också!
Min dotter och jag bor båda i stockholm 
Gud vad kul att så många ändå blev sugna! :D Knytis e jag lätt på, du har rätt, så man inte får värsta ångesten om man inte har det så gott ställt :)
Om du känner för det kan vi börja hos dig, mikeiko, så kan man ju komma överrens om hos vem det blir näst :)
Sedan kan man ju vara föriktig med kryddorna eller lämna en okryddad bit så värd och råttisar får matrester att mumsa på sedan?
Absolut kan vi börja här, jag bor i en etta så vi får klämma ihop oss ^-^ Men det ska säkert bli bra!
När kan alla?
#20 Haha, jag bor på 22 kvadrat så det blir intressant hur vi klämmer ihop oss :P
Jag e lite smått upptagen till den 20:e men kan nog gå ifrån.. runt den 22 får jag hem en bebis så då vill jag finnas där för honom ett tag. Lättare för mig att veta när alla andra kan.
Jag har inte fått mitt januarischema än (får det senast den 17:de) så för mig är det omöjligt att säga. 5:e till 8:e borde jag ju dock vara ledig på kvällarna eftersom jag tagit en långhelg för Kistamässan. ;)
Vad kul det lät!! Önskar att jag bott lite närmre!
mikeiko: um…. är hundar välkomna hos dig? *fåraktigt leende* Min sociala fobi blir så mycket värre när jag inte har honom att stödja mig på…
Vi kan helt klart ha träff här också någon gång. Vi har en trea så plats borde det ju finnas. (; Även om det – som Hallonblad säger, tenderar att vara rätt uh… stökigt… Men det borde ju kunna ordnas haha.
Sedan finns det ju alltid trevliga caféer inne i stan man kan ses på emellan "större" träffar. Har själv haft med hund och råtta på caféer på söder. *ler*
Jag öppnar upp mitt hem oxå men bor oxå i en etta (35kvm) o kan när som efter 15:e :)
#24 Mina tjejer är ju inte vana vid andra djur, och skulle nog både bli rädda och hemskt ledsna om de plötsligt blev instängda i sina burar…de står ju alltid öppna annars :)
Jag kan närsom, så kan helt anpassa mig efter er andra :)
#26 Fast inte behöver du stänga in dem bara för att han kommer! Råttor är han ju van vid liksom. *ler* Han skulle nog ligga i mitt eller syrrans knä hela tiden ändå…
Men förstår om du inte vill ha en främmande hund där ändå, hur snäll den än är… men då får jag nog ärligt talat fundera på om jag vågar *rodnar lite*
#27 Ah ja det är klart….dock är ju risken att mina tjejer skulle bli rädda och stela av lukten av hund, och det skulle ju vara jättetrist när vi ändå vill ses för att råttumgås! ^-^
#28 Jomen precis. *nickar*
#29 Du får såklart känna efter och göra som du vill, men du ska veta att du är välkommen och att vi inte bits, varken jag eller mina tjejer xD
Just det, om det känns meckigt med middagsknytis kan vi ju köra en fikaknytis också :)
#31 Bra idé! I alla fall kan man börja där, lära känna varandra och sen kanske middagarna, skrattet och resten naturligt :)
Åh! Jag vill också vara med! Tror jag… (har också problem med nya situationer med bara nya människor, men jobbar på det)
Men jag har lite ont om tid, men någon gång iallafall om det blir fler…
Vore det inte smart att starta en mail-lista så man kan skicka ut mail till alla som är intresserade? Eftersom det finns en del (jag till exempel) som inte är inne här så regelbundet, men kanske ändå vill vara med.
#32 precis, lite chill så i början medan vi lär känna varandra :)
#33 Låter som en idé, alla som inte RiFar så ofta kan ju PMa mig sin mail! :D
#35 Nu har du fått min mailadress iaf :)
#36 Okidok! :D
Hörni, vad sägs om lördag den 14e eller söndagen den 15e? Typ femtiden? :D
#38 Ja jag har inga planer, så :P
Jag bor i Stockholm, men är tyvärr upptagen lördagen. Så jag kommer gärna om det blir söndagen, och om jag får plats :>
// Fawo (;
Jag jobbar på lördagen fram till fem, så söndagen passar mig bäst. ;)
Söndagen låter bra för mig också. (: (jag kan nog lördagen med men majoriteten verkar kunna söndag bäst hittills XD)
Jag och Asuna kan också på söndag =)
Söndag låter fint för mig med!
Men hörrni, var, när, hur?
Hos mig, på eftermiddan :) Vi kör en fikaknytis tycker jag.
Om alla PMar mig sin mail så kan jag adda er på facebook och skapa ett evenemang där med info+vägbeskrivning etc :D
#45 Om jag inte minns fel är vi redan vänner på FB?
Ser fram emot det! :D
#46 Japp!
Kom igen nu gott folk, logga in och skicka info! :D
OBS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Eftersom vi bara är två som kan tillslut så tycker jag att vi skjuter på det hela, förslag på nya datum?
Förlåt mig men jag blev tvungen att skratta när ditt sista meddelande kom Mikeiko, det är väldigt typiskt för liknande tillställningar. Man planerar och alla verkar kunna, sedan händer något och nästan alla börjar hoppa av. Jag hoppas verkligen att ni får till det för det är jättetrevligt att umgås med annat råttfolk (vet jag av erfarenhet då några träffades på fika i göteborg)
"Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift. That´s why you call it a present"
Förlåt! D: Jag skyller fortfarande helt på pappa (och med gott samvete, dessutom xD)!
Den enda helgen jag är ledig nu i januari vore den 28 eller 29. Annars kan jag ju ibland på vardagar… Vet inte hur det ser ut för alla andra?
Vilken bra idé! Bor tyvärr lite väl långt borta bara.. =P (Gävle)
Hoppas ni lyckas få ihop en träff! Roligt att träffa nya människor som delar ens intressen! =)
Mvh Tess