Hjälp med råttbur. Bråttom!
Hej, har ett litet akut problem. Var och tingade 2 st råttor idag och måste hämta dom på måndag. Har varit runt i säkert sju st zoo affärer idag och letat efter en bur men det finns inte någon bra någonstans. Bara hittat med plastbotten och visst man kan sätta galler där osv men vet inte hur jag ska hinna fixa det tills på måndag. Har kollat blocket också men finns ingenting. Någon som har någon till salu i göteborgstrakten eller som har någon annan idé på hur jag kan lösa detta?

Har ett par kompisar i GBG som har extra burar som du säkert kan få låna, till du fått tag på en egen, i alla fall. Skicka mig ett PM om du vill ha kontaktuppgifter.
prova sök efter voljär i angränsade län också, finns nog en hel del på blocket. lycka till :)
Mitt tips till dig är att strunta i dom råttorna, ta god tid på dig att köpa in allt du behöver och sen köpa ett par råttungar från en seriös uppfödare istället. Det kommer du få så mycket mer glädje av.
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
varför vill du inte ha en bur med plastbotten? =)
det har jag alltid haft o det har aldrig vart några problem
Jasså? Dom i djuraffären sa att dom gnager sönder det direkt. Men dom kan väl inte så mkt som jobbar där kanske. Detta blir mina första råttor såhar ingen erfaranhet heller
Någon mer som har bur med plastbotten? Gnager inte era råttor heller på det?
Frågar det samma. Vad är problemet med plastbotten?
Är en del råttor som tuggar på platsbotten. Men så vanligt är det inte.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
skulle nog säga att de allra flesta har plastbottnar =)
Vilken lättnad att höra. Då blir det till att åka och köpa bur imorgon. Började nästan tvivla på om jag skulle kunna hämta mina råttisar på måndag.
Avråder dig fortfarande från att köpa råttor på djuraffär då dom oftast kommer från gossister. Grossiter avlar bara för att tjäna pengar och bryr sig inte ett dugg om råttornas hälsa, temperament och livslängd. Dom är sällan eller aldrig hanterade. Det är ett lotteri helt enkelt. Du kan få hem helt underbara små råttisar som håller sig friska och lever länge. Eller så får du hem råttor som är rädda, bits (inte så vanligt, men det händer), blir sjuka eller aldrig går att få helt tama. Satsa på råttor från en seriös uppfödare istället. Då får du råttor som redan är tama och som är avlade för att vara så friska och trevliga som möjligt.
Anledningen till att jag säger det är både för din och råttornas skull. Det är inte kul att vara grossitråtta och ploppa ut kull på kull på kull tills den inte orkar längre och tas bort. Och jag har sett så många råttägare som köpt sina första råttor på djuraffär, blivit besvikna och slutat med råttor igen. Jag tycker det är så synd när folk inte får lära känna dessa fantastiska djur så som dom ska vara. 
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?