Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 735 ggr
[134643]
1

Vilken sjukbur?

Nu när råttorna har fått Baytril för rossel kom jag på att det kan vara bra att ha en sjukbur ifall någon någon gång skulle skada sig. Men vad är bäst? En duna bur eller typ en hamsterbur? Vilka mått ska en sjukbur vara, ungefär då alltså? :)

[Ratass]
0

det behövs ingen sjukbur för rossel? :S

[134643]
0

#1 Nej, därför skrev jag " kom jag på att det kan vara bra att ha en sjukbur ifall någon någon gång skulle skada sig " Glad

[Ratass]
0

aaaah! XD lol sorry! ja skulle då ha tagit en lite störra hamsterbus som man kan hänga up pen hängmatta eller så äöndå

[134643]
0

#3 Haha, ingen fara! Jag märkte nu när jag läste det att det kunde vara lite svårt att fatta xD

Så vad är bäst av typ de här två?:

http://www.blocket.se/vastmanland/Kaninburar_inomhus_37804482.htm?ca=9&w=1

http://www.blocket.se/vastmanland/Hamsterburar_med_tillbehor_37564658.htm?ca=9&w=1 ( Den stora alltså, utan hjul och så ) :)

[Ratass]
0

den röda hamsterburen lär ju vara bra, kanineburen är ju oftast för brett mellan galrlet, men du kanske har stora pojkar?

[134643]
0

#5 Heh, har små tjejer ^^

Okej då vet jag :) Känns bara så fel att betala 700 eftersom det var vad min " riktiga " bur kostade, och den är typ minst dubbel så stor xD

zickan
0

Beror på hur de skadar sig med. Blir det något så de inte ska röra på sig. Så är dunan bäst. Där kan de inte klättra. Bra omd e gjort illa ben och rygg

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

[Ratass]
0

Det är ju bara tt vänta på att en bra och billig bur dyker upp, de har ju itne skadat sig än så det är bara att åhlla ögonen öppna, burar kommer å går hela tiden

Lamina
0

Jag har både duna och hamsterbur. Fast jag föredrar dunan i alla lägen.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lilith
0

Jag tycker bäst om dunaburar. Jag hade en råtta som aldrig förstod att det var dumt att klättra med skadad tass, så det var bäst i alla lägen att sätta henne i en bur utan klättermöjligheter.

I dunaburen jag har så kan jag sätta upp en hängmatta också, som hon kunde ligga i om hon ville :)

cissi_1993
0

för mej funkar kanin bur jätte bra det va bara när dom va jätte små dom tog seg igenom gallret men då har jag killar som endå är ett halvår.

hus-musen
0

Har en vanlig kattbur som sjukbur, funkar utmärkt faktiskt. Inte så dyra heller och den funkar som transportbur annars.

Qui dormit, non peccat