Drömmar om råttor?
Jag antar att det inte bara är jag som har konstiga drömmar om mina råttor ibland? Skulle va kul om någon mer ville berätta lite om vad dom drömt. 
Själv drömde jag en mardröm häromdagen. Jag höll på att städa råttburarna och hade konstigt nog stoppat ner råttorna i plastburkar. Så helt plötsligt dök det upp ett brev som någon hade skickat. Det hade tydligen gått ut till alla RiFmedlemmar och handlade om hur hemskt foderråttor behandlades. Med i brevet fanns det ett så kallat exempel. Förpackat i genomskinlig plast, snyggt, som det var typ godis, låg det 6 råttungar och 4 möss. Jag vart ju självklart skitsur! Så såg jag plötsligt att en av råttungarna rörde på sig! Herregud, den lever ju! Jag slet upp förpackningen och gav ungen till mamma (som konstigt nog var där) så jag kunde hämta en burk och stoppa undan den i medan jag sprang och köpte mjölkersättning. Men hon ville stoppa ner den bland dom andra råttorna. Det gick ju klart inte ann, jag visste ju inte ens vilket kön det var! (som att det spelar någon roll på en tvåveckors-unge?
) Dessutom kunde ju råttorna smita om jag öppnade locken, det vore ju fruktansvärt! Men hon skulle ha ner den där och öppnade båda burkarna, dum som hon är! "Nu rymmer alla råttor och parar sig med varandra och så har jag 5 miljoner ungar sen" tänkte jag. Men tydligen så hade jag redan en jäkla massa råttungar, för ur burkarna bara strömmar det råttor i alla storlekar!
Nånstans bland alla råttorna lyckades jag ju självklart tappa bort lilla bebisen… Jag vart helt förtvivlad! Massor med råttor och fler skulle de bli nu när dom hade ryMt, och så är bebisen borta också! Jag fick dyka ner i råtthavet (så många var dom) och försöka leta rätt på den. Men jag hittade den aldrig, för sen vaknade jag… 
En annan dröm jag hade var att jag skulle flytta, och råttorna skulle såklart med. Men jag var tvungen att ha dom hos en vän ett tag. Hon bor egentligen i Finland (och avskyr råttor), men nu var det gångavstånd till henne. Så jag åker dit med råttorna, och upptäcker att hon har egna råttor, och att hon föder upp. Jag regareda liksom inte så mycket på att hon tog typ 50 kullar/år, det var ju helt normalt ju!
Och vilka råttor hon hade sen! Det var 3-färgade (tricolorer), dalmatinerprickiga, kofläckiga, råttor med tanmage och råttor med färger som inte ens finns! Dom var gröna, röda, lila och alla möjliga färger! Och det bästa av allt, jag fick ta vilka jag ville!
Jag satt där länge och väl och pratade med alla råttorna och bestämde mig för vilka jag skulle ha. Sen var det dags att sätta in dom i min flock. Men min flock hade blivit mindre! Dom var typ 10 förut, nu var dom bara 3! Fast det var tydligen inte heller konstigt… Sen sa min kompis att hon hade parat mina honor, fast det var visst också helt ok. Sen försvann hon bara och jag blev sittandes där med alla råttor. Så började råttorna helt plötsligt ändra färg! Dom vart svarta allihop, t.o.m. mina! Det var konstigt! Jag skulle precis till att ringa min kompis och fråga om det när jag vaknade… 
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
Jag har också haft en massa mardrömmar om mina xD
En gång så hade min bildlärare ( som har gerbiler ) sagt hur hennes ena hade dött fär att hennes dotter hade råkat trampa på den *blää*
Så självklart drömde jag hur jag trampade på Belle och jag kunde höra kraset när benen gick sönder och allt och såg hur blodet sprutade 
Sen drömde jag om att jag inte hade råttsäkrat allt tillräckligt bra utan det fanns ett ( stort ) hål in i väggen som båda råttorna smet in i. Sen kommer två råttor ut igen så jag stoppar såklart in dem i buren igen. Men då visar det sig att det är två helt andra råttor! Och de var typ agouti och hade gröna ögon och försökte mörda mig. De bet sig ur buren men precis när de skulle hoppa på mig vaknade jag D:

Jag drömmer ofta mardrömmar om råttor. En vanlig mardröm är att jag helt plötsligt kommer ihåg att jag inte matat/sett till råttorna på flera dagar! (som att det skulle hända. -.-) Alternativt så finns det plötsligt alldeles för många råttor i buren och de bara ökar och ökar i antal. :) Hetsdrömmar.
Jag drömde att mina nya tjej lurade alla människor på pengar XD Jag kom på henne och skulle gå och "prata" med henne om det (hon i människostorlek och var inte i någon bur) jag var arg på henne för att hon var värsta brottslingen och hon bara skrattade åt människorna för att dem var så tröga som gått på hennes lureri xD Hon hade lurat till sig pengar tack vare att folk skänkt pengar till henne som hon påstått skulle gå till människobarn och nu skulle hon behålla allt själv och sprang upp i en fyr och gömde sig där xD Jag stod nedanför och försökte skrika upp till henne hur hemskt det var sen vaknade jag XD hahaha sjuk dröm…
//Forgetful
Haha, på tal om brottsliga djur. Drömde en gång att mina möss var anklagade för medhjälp till mord. Hur det skulle ha gått till vet jag inte… Men jag försökte få folk att hjälpa mig så jag kunde åka och hämta hem dom och gömma dom för evigt. Men det var ingen som trodde mig. Och för den delen tyckte dom inte det spelade någon roll, det var ju bara möss… 
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
Min första egna råtta var en Agouti… men hon finns inte kvar längre. Och så drömde jag för ett tag sedan att vi skulle skaffa råttor igen! Och så var jag i ett mörkt rum där det fanns MASSOR av råttor, endast i färgen Agouti! Så skulle jag välja ut en av alla dessa hundratals agouti-råttbebisar… Då blev jag jätteledsen för jag ville ha två stycken så den andra inte blev ensam! Men av någon anledning så sa en röst åt mig att jag bara fick välja en…. men så vaknade jag!
Och när jag vaknade så trodde jag ju naturligtvist att jag hade skaffat råttor, i verkligheten! Så jag flög upp ur sängen och stirrade tomt framför mig och insåg till min förtvivlan att det inte fanns några råttor här! 
Jag har inte haft en mardröm där råttorna är elaka utan mina marsvin.. tror jag skrivit om det innan här för länge sen :P
Jag och mina klasskamrater från gymnasiet var på klassresa till ett jättegammalt kusiligt stenslott. När vi skulle äta såg jag att folk placerade sina tallrikar under en stor köttkvarn och ut ur sen strömmade en äcklig rödvit sörja (som råköttfärs fast med massa annat snusk och blod). Jag tyckte att det såg riktigt äckligt ut, så jag kikade efter vad det var dom tryckte ner i den där kvarnen, det var massa lik. 
Jag vägrade äta, och gick för att sova istället. Mitt i natten (i drömmen) vaknar jag och kikar ut ur mitt rum och ser min kompis sitta utanför dörren och knappar på sin telefon. Så jag tänkte busa lite med honom och slå en tom pet-flaska i huvudet på honom. Men tyvärr dog/svimmade han av det lösa slaget.
Så jag blev jätte ledsen och försökte få honom till liv igen. Men då hörde jag buller från båda sidor av korridoren. Då är det mina marsvin i typ husstorlek som springer rakt mot oss för att äta oss, haha! Så jag bepansrar mig med ett svärd som hängde på väggen (vad det hade hjälpt mot har jag ingen aning, hade väl vart som en stick i fingret för dom där bjässarna haha) och försökte försvara mig och min ack så livlösa kompis för kung och fosterland. När jag minst anar det så dyker min älskade Sam upp, min första råtta, en PEW (som en liten vit riddarhäst
ironiskt nog) minst lika stor som marsvinen! Så det blev ju världens kamp där i den trånga lilla korridoren. Jag klättrar upp på Sams rygg och hjälper honom att klå dom där förvildade bestarna. och vi lyckas tillslut haha!
Små stjärnor lyser också i mörkret.
#6 Det var ju en mysig dröm! Eller ja, inte att döda sin kompis kanske, men att slåss med sin älskade råtta! ^^

Drömde om råttor inatt!! Ganska precis en sådan dröm som jag beskrev här tidigare, men den här kommer jag ju ihåg i detalj eftersom jag drömde den inatt. Det var samma grej som tidigare. Jag hade mina två pojkisar (som jag ju har i verkligheten <3) i en bur, men så plötsligt var det flera råttor där och de lärde sig ta sig ut ur buren och försökte rymma precis hela tiden. Alla hål lyckades de ta sig ut ur! Jag fick täcka in buren i sådant minimalt galler för att få dem att hållas där inne men så plötsligt behövde jag fler burar för det fanns plötsligt både hannar och honor och (naturligtvis) en massa ungar och det gick ju inte för sig. Så jag lade några i en bur som var gjord i plast och i ett nafs hade de gnagt sig ut ur den. Det var råttor överallt! :S De avlade så snabbt att det blivit inavel när några råttor blivit avskilda i ett hörn. Där var råttorna lite lustigt röda bak på huvudet och vissa av bebisarna hade jättekonstiga utväxter på magen. :S *hulk*
Jag hatar sådana där hetsdrömmar. Meh.