Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 864 ggr
Mika-S
1

Vill ha råttor!

Jag älskar råttor! Dom är  så nyfikna och gosiga!

Men dessvärre har jag inga råttor. Såhär ser det ut:                          Jag är en tjej som är tretton år har alltid varit jätte intresserad av djur.Det har alltid varit väldigt viktigt för mig. För ungefär sex månader sedan var första gången jag träffade råttor. Innan det var jag faktiskt lite rädd för dom. Att dom skulle bitas och att svansen skulle vara äcklig. Men dom synpunkterna ändrades väldigt snabbt. Efter det har jag letat upp alla jag känner som har råttor (som dessvärre inte är många) och besökt dom så ofta jag kan. Läst hur mycket som hälst om råttor. och känner att jag har tid och intresse att ha råttor.

För ca 1-2 månader sen började jag fundera på att skaffa egna och tog upp det med mina föräldrar.  Dom tyckte inte om den iden. Jag har tagit dom till folk som har råttor. Pratat om råttor med dom. Försökt tjata mig till råttor. Svarat på frågor om råttor. Och mycket mer. Dom är inte rädda för råttor men jag tror dom  ser tamråttor som vildråttor. Dom hade många och enligt mig dåliga skäl varför vi inte ska ha råttor.

Några av mammas skäl: 1) Hon tror dom luktar starkt. 2) Hon tror dom kan hålla en vaken på natten. 3) Hon tror dom kan framkalla allergiska reaktioner.

Några av pappas skäl: 1) Att våran hund (som inte har den minsta jaktinstingt och är lugn och aldrig visat aggressioner mot något eller någon) ska äta upp råttorna. 2) Att dom är äckliga. 3) Att dom ska rymma och äta upp våran mat i skafferierna och sen ruttna i något hörn.

Enligt mig inte särskilt smarta skäl. Hur tycker ni jag ska göra? Har ni några råd på hur jag ska försöka övertala dom? För jag vet att jag aldrig kommer ge upp! Eller vad jag ska säga? Snälla behöver hjälp. Allt jag kan tänka på är nästan råttor!

Sajtvärd för Valp & unghund

Mvh Mika

_tess_
0

Hej!

Fråga dina föräldrar om de kan tänka sig att låta dig prova på att vara råttvakt till att börja med! Nu skriver du ju att de har fått träffa råttor tidigare, men kanske, kanske så ändrar de uppfattning om de får se hur det är att ha råttor hemma hos er! Många fler av deras frågor kommer att besvaras om ni har råttorna hemma hos er ett par dagar Glad

Tycker att allt du har gjort hittills är jättebra, att du visar dina föräldrar att du har ett stort intresse och att du är noga med att ta reda på fakta om djuren först. Som någon skrev i en annan tråd: Kunskap är makt! Glad

Lycka till! Håller tummarna för dig!

Mvh Tess

Mika-S
0

Tack så mycket för dina råd! Glad

Pappa säger att man skulle kunna vara okej att låna råttor några dagar!Skrattande

Men frågan är bara hur man ska få tag i någon som vill låna ut sina små sötnosar?

Mvh Mika

sockerrattan
0

#2 Skulle va bra att veta var du bor? Hade du bott här skulle du fått vara "råttvakt" någon gång…

Mia//

Mika-S
0

Jag bor i Älvsjö i Stockholm

Mvh Mika

Marre89
1

Du skulle säkert kunna låna mina pojkar i sommar i nån vecka.. då kommer vi behöva råttvakt :) om du inte skaffat egna tills dess ;)

Mika-S
0

Det skulle vara jätteroligt Glad om jag inte är bortrest samma tidpunkt

Mvh Mika

Marre89
0

ja de e klart :)

Mika-S
0

Men bor ni i stockholm? :)

Mvh Mika

Marre89
0

japp, bor norr om sthlm, Åkersberga. så det är inte så långt.

Mika-S
0

Jättebra Glad

Mvh Mika