Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 1117 ggr
Elshira
0

(S) Bur i Uppsala~

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har nu byggt mig en egen bur och är inte längre i behov av den gamla buren.

Så är någon intresserad av en bur som är ca 85 hög, 65 bred och 45 djup så finns det en sådan här :)

Burens plastbotten är ca 15 cm hög så den är relativt "skvättvänlig". Det är gnagt lite i hörnen (kant som "sticker in" i buren), men själva hålen som är är inte mer än en glipa på 1-2mm. Vill man göra något åt det kan man ta lite plast från något glasspaket och en tändare och "laga" det, men då jag aldrig haft råttor som gnagt (buren var begagnad när jag köpte den) så har jag aldrig orkat laga det. I botten finns 2 utdragbara "lådor" då detta egentligen är en fågelbur, men när de sitter i så är botten tät.

Galleravståndet är ganska så exakt 1 cm :)

I övrigt har buren 1 stor lucka (se bild), en någotmindre lucka (snett upp till högen från den stora luckan) på framsidan, och två små luckor på sidorna ganska så högt upp. De små luckorna är stora nog för att ta ut honor, men en stor fet hane får man nog ta i någon av luckorna på framsidan om man måste sätta in handen och lyfta ut dem dvs. Gå ut kan de göra i alla luckor.

De tre hyllplanen i trä som synns på bilden kan fås med om man önskar.

Alla råttor (3) som finns i hemmet och som bott i buren tidigare är friska, men buren rengörs givetvis ordentligt innan försäljning.

Buren står inte inne just nu, därav tog jag denna tvärr väldigt gamla bild… Djupet blir lite förvrängt av blixten tyärr. Men är någon intresserad tar jag givetvis fram den och fotar alla detaljer!

Buren finns i Alunda (4 mil nordost om Uppsala) men kan levereras till Uppsala och innom de närmsta milen från Alunda.

Prisidé 500 kr

Skicka PM, eller skriv i tråden vid intresse!

Hakuna matata!

Elshira
0

putt

Hakuna matata!

Elshira
0

putt

Hakuna matata!

[mysvensk]
0

Har du någon aning om vad den skulle kosta att skicka till skellefteå med bussgods?:)

Eller känner du någon som ska uppåt, åtminstonde till umeå?:)

Elshira
0

#3 Efter som att den inte går att plocka i sär och fälla ihop så är den väldigt skrymmande, frakten blir då nästan lika mycket som buren själv, så i det fallet är det nog billigare med en ny :)

Men buren finns fortfarande kvar!

Hakuna matata!