(k) ensam råtta
Jag har ett tag varit utan råttor helt då jag haft mycket otur, en fick en tumör (som opererades bort) men sen fick hon ännu fler, några av mina råttor rosslade,vissa fick avlivas och dom hade allmänt mycket sjukdomar.
Tillsist hade jag bara två kvar och då den äldsta gick bort kände jag att jag inte orkade med mer. Så jag omplacerade den yngsta som var kvar och sedan dess har jag inte haft några råttor.
Men nu känner jag att jag saknar dunbollarna så fruktansvärt mycket.
Jag söker först och främst en FRISK råtta, helst från en seriös uppfödare. Har alltid haft honor, så är lite sugen på en hane/hanar men det är inget måste. Jag är gärna intresserad av en råtta som kanske inte fungerar i flock och måste vara ensam, den kommer få massor av kärlek här. Annars är även två av intresse. Ålder spelar inte så stor roll, inte färg heller men helst inte röda ögon.
Vill ni veta mer om mig, om hur råttan/råttorna kommer att bo så är det bara till att höra av sig!
Jag finns i Helsingborg, åker även ofta till Malmö. Transport brukar ju kunna ordnas.
Isabella Ekelund
Jag har ev en ensamråtta åt dig, på andra sidan landet, men som du säger brukar ju transport gå att ordna, då jag dessutom brukar åka en bit neråt ibland. Kan nog fixa den till göteborg och sen fixar man transport därifrån.
Du får gärna adda mig på msn, mysv@hotmail.se så vi får veta mer om varandra:)
här e en från blocket tråden som skulle kunna va nått annars
http://www.blocket.se/blekinge/Guda_snall_ratta_38050088.htm?ca=11&w=3
Jag har funderat ett tag på att omplacera min dubbelrexhane då han inte fungerar med andra råttor så bra, fick precis reda på från ägaren av hans bror att brodern inte gick att para ihop med resten av flocken. Han är världens snällaste mot människor. Dock bor jag i Sthlm och har inga transportmöjligheter neråt :/

Låter som en bra ide att boka två , då ensamråttor oftast inte är lyckliga. Som människa kan du aldrig tillgodose dess behov till 100% såvida du inte är vaken dygnet runt.
#3 Har addat dig (:
#4 Okej, har du provat med många olika råttor att han inte går ihop med dem? Kanske går att hitta transport på djurtransport.ifokus om det hade blivit aktuellt..
#5 Jo, absolut det vet jag. Tänkte mest att om det nu skulle finnas en stackare som verkligen inte går ihop med andra råttor så är jag absolut intresserad. Annars kommer jag ju självklart skaffa två.
#6 Jag har 5 st andra som han terroriserar dagligen. Förvisso inte testat med en annan flock. Kan va tonårshormoner och kanske går över med tiden eller så funkar kastrering, men det är jobbigt att jämt höra skrik från buren och alltid ha en dålig stämning i den, och nu har man ju mer eller mindre fått bekräftat att det ligger i generna. Vet inte om han skulle må bäst av att vara ensam, men jag vet att mina andra 5 skulle må bättre utan honom.
Personligen tycker jag att det inte är världens dummaste idé att ta en ensamråtta om den verkligen inte går ihop med andra, även om det är lag på 2 st borde man ju även tänka på burkompisen/arna.
Och ja just ja, djurtransport.ifokus hade jag totalt glömt :P