Råtta med skadad klo
Hej. Är helt ny här. Har funderat på att bli medlem länge men just nu behöver jag verkligen hjälp, så jag tog tag i det.
Tidigare idag hittade jag min ena råtta i buren med blodig tass. Jag försökte tvätta lite och satte honom i transportburen för att han inte skulle kunna springa runt så mycket. Försökte kolla på tassen och det verkar som att han haft av hela klon på en tå när han klättrat/lekt. Han slickar själv tassen och ligger mest och vilar. Dock börjar det blöda litegrann när han slickar på tassen.
Finns det något jag borde göra eller ska jag bara låta honom försöka ta hand om det själv?

Finns inget att göra om klon har lossnat, han har säkert fastnat i tyg eller i gallret på något vis och slitit av klon. Eller hänger en bit av klon kvar?
Håll rent så det inte blir inflammerat och städa buren ofta så det inte är bakterier för honom att gå på.
Qui dormit, non peccat
Har kollat noga och jag ser ingen klobit alls, så hela klon är nog avsliten. Skurade ur hela buren och alla grejer noga förut för att han skulle få komma in i en helt ren bur. Antog nästan att det inte fanns så mycket att göra. Men tack i alla fall. Ska se till att hålla det rent och fint.