Blåsa i öronen = öroninflammation?
Hej, jag har läst lite att snedskalle orsakas av antingen tumör eller öron inflammation.
Kom och tänka på min råtta Chick som dog i Juli. När jag kom hem efter en resa i Norge var hon helt vriden och gick i en cirkel utan att kunna räta ut kroppen. (mager och uttorkad också…. ush vad hjärtat kniper när jag tänker tillbaka)
Enda sedan hon var ung hade jag blåst i hennes öron för hon såg så söt ut när hon ruskade på sitt lilla huvud. Kan det ha varit hennes dödsorsak? Att jag har blåst i hennes öron som orsakat inflammation och sedan snedskalle?
Men å andra sidan hade hon också haft konstiga hemska spasmer sedan April som upprepades 3-4 gånger tills hon blev så som hon blev. "spaced out" och vart väldigt slö efter varje attack. Så det kan ha legat en tumör i hjärnan också.
Men kan jag ha vart en av orsakerna till hennes död, d.v.s inflammationen.. för hon kliade sig vääääldigt mycket i örat, länge grävde hon djupt in i örat i flera minuter. Och hon ruskade väldigt ofta på huvet som om hon vore irriterad på att det kliade i öronen.
Kan hon ha haft båda två?
Så att sammanfatta, kan råttan få men om man blåser dom i örat flera gånger? Och kan det leda till inflammation?

Bortsett från att det är rent elakt och dumt att blåsa i öronen på dem så nej du orsakade troligtvis inte öroninflammation. Men drag av olika sorter kan orsaka öroninflammationer så helt otroligt är det inte.
Om de redan hade öroninflammation måste det ha gjort väldigt ont i öronen på dem när du blåste, vet själv att när jag har öroninflammation så är örongångarna jättekänsliga och minsta drag gör att det ilar i hela huvudet.
Qui dormit, non peccat
Jag visste inte att det gjorde ont i deras öron när jag blåste i dom… förlåt..
fan nu känner jag mig ännu mer skuldmedveten..
jag vet att det jag gjorde var fel, men det visste jag inte då..
Jag blåser inte på mina nuvarande råttor i huvetaget.

Näe man får ju lära sig av sina misstag och inte göra om dem! Gjort är gjort liksom, inget man kan göra något åt nu.
Huvudsaken är att du inte gör om det.
Qui dormit, non peccat