Knaster vid Baytril?
Är det någon som upplevt att råttan som fått Baytril blir mer knastrig och ploppar med ögonen?
Faith får det nu och hon hatar mig vid medicinering men direkt efter ska hon mysa, pussas, knastra massor och ploppa med ögonen. Varje gång. Ofta varje dag. Sååå knastrig och ploppig har hon inte varit innan. 
// Lise
When nothing goes right, go left!
Fungerar Baytril direkt? Isåfall kanske hon blir lättad och glad :D Men jag tassar här
Nja, hon har blivit piggare men hon låter fortfarande, nyser, snorar, ögat kletar och hon har liiite dålig andning emellanåt. Så det kan nog inte vara därför :p
// Lise
jag hade en kille som blev sån där.. han var jättesur och grinig när man medicinerade och verkligen hatade det, sen var det precis som om han skulle fjäska lite för att han varit så otrevlig eller nått
ingen aning.. men samma beteende som din var det iallafall..
#3 Haha lite gulligt är det ju.. Men undrar varför.. :p
Det är ju sprutan hon ska fjäska för isåfall, det är den hon attackerar :p
// Lise
Märkligt. Har två råttflickor och bara den ena har vid många tillfällen knastrat och ploppat med ögonen när vi kelat i soffan. Nu äter båda Baytril och hon som inte har visat detta förut ploppar jätte mycket med ögonen och knastrar. Hon får så klart gott att slicka i sig efteråt. Kanske är det mysigt att bli ompysslad och knapra penicillin. :)
#5 Haha ja förmodligen. :)
// Lise
Har också haft råttor som knastrat efter de fått Baytril, fast det tror jag var stressrelaterat då de inte alls gillade sprutan :(
#7 Tror nog också det kan vara stress-/smärtarelaterat faktiskt.. Min lilla dam blir dock typ aldrig stressad/rädd, men man vet ju aldrig!
// Lise