Inrednings hjälp tack!
Jag har köpt buren som jag ska ha till mina råttor. Jag har inga råttor än men ska snart skaffa :) Men jag behöver lite inredningstips.. Jag har redan läst på massa sidor om råttor och deras inredning men ni kanske har något bra som ni hittat på själva eller något liknande? Ni kan gärna skriva ner andra saker om era råttor också, tx. vad de gillar att göra m.m.. Jag skickar med en bild på buren också om ni vill se. 
Ps. Vattenflaskan är egentligen till hamstrar men tänkte att den va perfekt att ha rött te i lite då o då.. Ska köpa en flaska med vatten i snart :)
vad är måtten på den där buren ser liten ut på kortet men den kanske inte e så liten, kort brukar luras med storlekar ibland ;)
mina tycker iaf en barn dyna som man har på stolen som heter korall gräs på ikea den har snören i varje hörn så det blir en perfekt hängmatta + att den e jätte mysig och så kan man köpa en grej som heter fångst också från ikea, ikea e typ rått palatset för rått ägare man kan hitta jätte mycket användbara saker där.. men burkar och skålar och en kruka som man lägger ner i stället för upprätt stående så kan dom ligga och sova i den. jag har en burk där det har varit turkisk yoghurt i som jag har diskat och gjort ren och nu har jag laggt in den i råttburen så att burken ligger ner funkar lika bra som en kruka. hoppas jag har gett dig några ideér :)
65 x 65 x 40 är den :) Det är för 2 råttor, det är väl bra?
Jag har läst om korall gräs, för en har lagt in den på '' tips på pyssel och leksaker'' Och den verkar jättebra! Ska köpa den + fångsten också för den delen.. Tycker det var väldigt bra tips!

Den funkar bra för två råttor 
Va bra, blev orolig där för en sekund ;)
Som tillfällig inredning kan man ha små kartonger. De är roliga att tugga sönder och sköna att sova i tycker de flesta råttor, och så är det billigt att buta ut när det blir när nerkissat. :)
japp dom måtten funkar bra för två råttor. 

man kan ha korgar av alla de slag me lite flecce i så blir det en mysig sovplats, fågelbadkar större modell, rep, rör sådana iller rör el budget varianten ta ett pringles rör o klippa i ena ändan:) , stegar o hyllplan givetvis, hängmattor, grenar utifrån……ja det va lite tips, slänger in en bild på min bur oxå. hamster vattenflaska har ja till mina tre töser o det funkar utmärkt
- Rep
- Hängmattor
- Pringlesrör
- Toapapper & Toarullar
- Stegar
- Korgar av olika slag
- Hus
- Hyllplan
- Plankor
- Krukor
- Kartonger (ex. skokartonger)
- Gungor