Längsta ensamtid för råtta?
Vad hade ni satt ut för längsta ensamtid för en råtta? Alltså jag tänker om man tar en råtta från en uppfödare, och två till från en annan, men de två andra råttorna är inte leveransklara förrän 1 vecka efter. Går det, eller är det alltför lång tid för en råtta att vara ensam?
Ni får ursäkta om det redan finns en tråd om detta, men jag sitter på mobilen så det är lite krångligt att leta inlägg…

1-2 veckor är maxtiden för min del.
Om jag vore du så skulle jag vänta med att ta hem den ensamma tills de andra två är klara för att undvika att en stackare får sitta ensam.
Qui dormit, non peccat
Tänkte också nåt sånt. Ska kolla om det går att fixa på något sätt, men är inte säker på att det kommer att gå…
Är det en seriös uppfödare bör det väl inte vara några problem att denne håller råttungen åt dig tills de andra är lev.klara. Det handlar ju bara om en vecka. För oss människor är det ingen lång tid, men för en råttunge blir det en stor omställning med sån isolering.
Jag hade inte släppt iväg en stackars råttunge själv, utan då hade köparen fått vänta tills den kan hämta de andra ungarna.
Det är mina klasskompisar som har bebisarna, så det är ingen "seriös uppfödare" på det sättet, även om de planerar att ta fler kullar i framtiden. Men som sagt, ska se vad jag kan göra. Jag kommer ju hur som helst att behöva ha råttorna från olika kullar isolerade från varandra ett litet tag, bara för att vara på den säkra sidan innan jag påbörjar introduceringen.
Det är ordnat! Har pratat med uppfödarna nu och jag får låna hem ett kullsyskon tills jag får hämta hem de andra småttingarna, så ingen behöver vara ensam :)