Bella behöver ett nytt hem!
Min älskade råtta Bella behöver omplaceras omgående till ett nytt kärleksfullt hem, då hennes halvsyster Nelly nyligen gick bort i juvercancer och hon nu är ensam kvar.
- Födelsedatum: 29 oktober 2009
- Färg: Black Huskey Roan, släthårig
- Kön: Hona
- Kullstorlek: Vet ej
- Härstamning och reg: Okänd härstamning och inte registrerad
Omplaceras p.g.a dödsfall. Hennes halvsyster Nelly gick nyligen bort i juvercancer, och då blev Bella ensam kvar. Eftersom hon alltid har haft Nelly som sällskap vill jag inte att hon ska få leva sina sista dagar i ensamhet utan andra råttor.
Pris: En liten symbolisk summa, jag blir nöjd så länge hon får ett bra och livslångt hem tillsammans med andra råttor!
Om Bella: Hon är som de flesta råttor vansinnigt nyfiken, allt ska undersökas om hon inte sett det förut! Hon är väldigt snäll både utanför och inuti buren, biter inte efter fingrar som sticks in mellan gallret (tar ibland i munnen lite löst men släpper direkt). Denna dam kan ha ganska bestämda åsikter ibland, men mot andra råttor tycker jag nog att hon beter sig mer undergiven än dominant. Hon tycker om att klättra väldigt mycket (har ett stort avsågat träd ovanför buren som hon bara ääälskar!) och gärna sitta högt och spana
På sommaren brukar hon uppskatta väldigt mycket att få vara utomhus och gå i gräset och snoka i buskarna.
Just nu finns Bella hos mig i Tierp, men jag kan ta med mig henne ned till Uppsala om så önskas.
Jag nås enklast på mobiltelefonen eller mejlen då jag inte är inne på iFokus så mycket. Bilder skickas gladeligen!
Telefonnummer: 073-696 00 55
e-mail: sveen.alex@hotmail.com
Mvh, Alexandra Sveen