Råttor iFokus

Råttor

Etikettoff-topic
Läst 990 ggr
kimky
0

Tvätta råttor

Jag satt o kolla igenom här o tänkte på december råttan, o tänkte hur ofta tvättar ni era råttor? :O

hus-musen
0

Aldrig.

Enda anledningen att bada en råtta är inför en utställning, eller om råttan blivit väldigt smutsig och inte kan tvätta sig själv.

Qui dormit, non peccat

pellepojken
0

Råttor sköter sin tvättning själva anser jag. Sen finns det såklart undantag som alltid,sjuka o gamla kan ju behöva hjälp med hygienen.

kimky
0

Ok, Därför jag undra var för vi tvättar inte våra men har sett så många bilder på det.

Lamina
0

Senast jag tvättade någon av mina råttor måste nog vart… Förra våren? Typ aldrig med andra ord.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Graden91
0

Honorna jag haft, har jag aldrig behövt tvätta men dom lata hanarna därimot, har jag ibland fått tvätta varran gång jag städat, då dom osmart nog har sovit på samma ställe som dom har pinkat och bajsat. -.-

.::Behandla dina djur med kärlek och respekt::.

🐱Crazycatlady KeepCalm&loveBunnies😎

Ninja
2

Jag badar aldrig mina råttor. Skulle endast göra det om de verkligen behöver det.

#5 Byt bomaterialet oftare så de inte behöver ligga i kisset och bli äckliga. Inte trevligt att hantera dem då, men framförallt är det inte hälsosamt för dem att ligga i kiss och andas in ammoniaken. 
Mer hygieniskt och hälsosamt, och så slipper de stress, risk för nedkylning och torr hud/päls som täta bad medför.

Graden91
0

#6 jag bytte ofta, eller 1-2 ggr veckan iaf. Men av nån konstig anlednig så var favvoplatsen att sova på samma som pink platsen, men de var ett par år sedan ja hade sista hanen.

Ninja
0

#7 1-2 ggr/vecka är inte så ofta, när jag har haft slöa råttor har jag fått byta varje dag.. ;P Då är reklamblad bra, bara att riva sönder nytt varje dag när man plockat ut det gamla. (Notera att det är skillnad på bomaterial och strö. Den vanliga städningen var precis som vanligt, bara på sovplatserna jag behövt byta oftare.)

Graden91
0

#8 OKej, ska komma ihåg det tills nästa gång jag har lata pojkar :)