Råttor iFokus

Råttor

Etikett: tävlingar-quiz-undersökningar
Läst 1308 ggr
[Emma--]
0

Pris på vuxen råtta?

Jag sitter ju med tankarna att eventuellt omplacera en av mina flockar och har väl i grunden tänkt mig 100 kr/råtta oavsett ålder.

Men om någon hade velat ta hela flocken hade jag kunnat tänka mig att sänka priset förstås för då får alla fortsätta bo ihop.

Dom flesta som hittills har hört av sig har inte reagerat på priset förutom en som kanske ville ta hela flocken.
Det hade alltså blivit 60 kr/råtta med det priset jag sa.

Är det verkligen för mycket om en är snart 2 år, två är 1 år och 2 månader och två som är snart 5 månader?

Vad sätter ni för priser? Eller vad tycker ni vore normalt pris för en vuxen råtta?

Själv är jag ju mest rädd att någon ska köpa för att ge till orm eller något sånt.

hus-musen
0

Det är ju inte det lättaste att omplacera råttor, och definitivt inte när de börjar bli gamla. Den som är två hade jag skänkt bort alt symbolisk summa bara den får bo kvar med de andra råttorna. 1 åringarna och de yngsta 100 kr känns väl inte så farligt.

Jag hade nog sålt alla tillsammans för 300, alt kollat med uppfödarna först och främst om de vill ha tillbaka sina ungar eller hjälpa till med omplacering.

Qui dormit, non peccat

[Emma--]
0

Mm. Det var det priset jag sa men det ansågs för dyrt. Men jag personligen ser inte problemet med 300 för alla 5 även om nu en är snart 2. Jag har inte ens bestämt mig säkert än, och dom stannar här om inget känns 100% bra :) Funderade bara på om priset är "normalt".

hus-musen
0

Är det uppfödarråttor eller? Avelsmaterial eller sällskap förresten?

300 kr är väl inte orimligt, men beror ju helt på vad personen ifråga tänkt ha råttorna till.

Qui dormit, non peccat

[Emma--]
0

#3 nä dom 3 äldsta kommer från min kompis som råkade ut för tjuvparningar och är för gamla för avel. Och dom två yngsta kommer från en privatperson. Enbart sällskap. Jag vet bara inte hur mycket man ska våga sänka priset.

hus-musen
0

Jag hade satt priset, och om rätt köpare kommit fram så hade jag sänkt det. För att sålla ut oseriösa köpare liksom.
En som vill ha ormmat kanske betalar 50 kr för allihop liksom, det finns ju mat att köpa i djuraffärerna.

Qui dormit, non peccat

Lilith
0

När jag hämtade hem tre omplaceringar i våras, så betalade jag 500 kr för tre råttor, en bur med rum för 2-3 råttor och en del leksaker.

Personligen tycker inte jag att 300kr är mycket för fem råttor.

[Emma--]
0

Okej. Det blir nog att vänta och se om det dyker upp någon annan. :) Känns det rätt skulle jag inte ha problem att sänka priset. Speciellt inte om alla får fortsätta bo ihop. Jag har redan tänkt att om man köper buren följer råttorna med i det priset. :)