Lös i magen och dricker inte
Min lilla julklapp är lös i magen… Vad kan man göra åt det? det var värst igår när han kom hem och man tog upp honom och så (ohanterad men extremt lugn och lär sig snabbt att det inte är farligt) och lite ibland när oväntade saker händer, så det kan ju lika gärna vara stress/nervositet.
När han kom hem och introt gick bra släppte jag honom längst ner i buren som jag alltid gör med nya råttor, så dom vet vart huset, matskålen och vattenflaskan är. (Mina pojkar är riktiga grisar så om det är på något plan blir det….äckligt efter några timmar) Men sen han klättrade upp har jag inte sett honom nere något alls! Har börjat ställa skålen med färskmat på planet längst upp där han är mest, med extra gurka åt honom så han får i sig vätska, men det räcker ju inte i längden och är helt klart inte bra nog. Flaskan kan inte heller sitta där uppe då det inte får något fäste där.. Så, några tips?!
// Lise
When nothing goes right, go left!
bläbär kanske kan funka? ( lagom mängd annars kanske han blir för hård i magen )
Haha bläbär lät gott… ;)
Ska kolla om dom har något sånt, tack!
// Lise

Vanlig barnvälling eller majsvälling funkar bra för små lösa magar.
Det är vanligt att råttor stressbajsar ochf får diaree när de är små och kommer till ett nytt ställe, läskigt ju! 
Qui dormit, non peccat
#3 Ah, kan jag också köpa! :)
Jo, misstänkte att det kan vara något sånt. Skönt att han lär sig otroligt snabbt att allt är lugnt och att alla är snälla.
// Lise
Majsvälling! finns både klar och i pulverform att köpa. Underbart bra på alla sätt och vis med dess vitaminrika innehåll, men även bra mot lösa magar. Mina tjejer ÄLSKAR majsvälling och får det flera gånger i veckan :D
#5 Åh va bra, hoppas mina pojkar gillar det också då… Kräsna som dom är.
// Lise
Mina sprutar åt alla håll här :P (oh, the smell!) Fick Canikur av vetten, bara testat två gånger så inget resultat än :P
Men jag tror som de andra säger här att välling funkar ^^
#7 Uh, det hoppas jag jag slipper iallafall! :p Han är nog bara nervös :)
// Lise
Bara för att jag knatade iväg i stormen igår för att köpa en liten vattenflaska jag kan fästa vid plattan han ligger på har han bestämt sig för att det minnsann är kul å klättra upp och ner, äta och dricka tillsammans med stora pojkarna.. Magen tycks vara bättre iallafall, lär nog bli helt toppen när han "landat" lite mer och blivit lite mer trygg i hanteringen. Skönt att han lugnar ner sig oerhört snabbt när jag klappar honom och gör "hyshande" ljud. 
// Lise