Råttor iFokus

Råttor

Etikettoff-topic
Läst 1140 ggr
Fjordell
2

Paket nr 1 har kommit!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Wohoo, nu har första paketet från underbara Zooplus.dk kommit!

Lite inredning blev det… Kunde inte låta bli, det var så billigt :)

Nu ska jag bara invänta själva buren, som kommer idag eller imorgon :D

:holmgreen:
0

Åh jag vill också beställa därifrån till både kaninerna och rådisarna , men mina föräldrar vill inte hjälpa mig XD

Fjordell
1

Det är så kul med nya grejer! ;D Det är ju dock roligare att göra själv. Så fort vi får en symaskin som fungerar så ska jag börja sy en massa på egen hand :)

Pétit
0

Hur mycket kostar sånt där? :3

Min Legacy - http://legacychandi.bloggplatsen.se/ Kika gärna in. :3 Hjärta Mina älskade råttor, hund, familj och vänner är mitt allt. //Adina

zickan
0

#3 kolla på sidan ;-).. fri frakt över en viss summa

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Fjordell
0

#3 Ja, man får fri frakt om man handlar över en viss summa, så detta fick jag för ganska precis 300 kr inkl. frakt! :)

HannaRosberg
0

Betalar man på en gång eller får man en faktura hem?

Lamina
0

Man betalar på en gång, med kreditkort.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Fjordell
1

#6 Precis som Lamina säger. Det gick förvånansvärt fort att få grejerna också. Det tog enbart 5 dagar för mig att få inredningen här, medan buren, om den kommer imorgon som beräknat, så tog den 6 dagar. Men det var dock enbart för att den fastnade i tullen, då den var lite större än Schenker beräknat :)

Jag rekommenderar verkligen Zooplus! Deras bemötande är otroligt bra och det märks att de bryr sig om sina kunder :)

Fjordell
0

En liten update kanske! Buren kom i fredags, alltså en dag sent. Men det kvittar, för den har ju äntligen kommit iaf ;) Är inte hemma för tillfället, men när jag kommer hem igen så ska det blir sååå kul att få inreda den nya buren! För nu är det inte många dagar kvar innan jag får hämta mina småttingar :)

Dessutom ska pojkvännens mamma åka till IKEA i morgon, där hon ska få inhandla några IRMA plädar och BORRIS mattor, så ett extra plus på det!

Minoth
0

Varningens ord. mitt paket kom aldrig fram. Fick ingen info eller någonting. De skickades tillbaka till zooplus och jag fick pengar tillbaka på kontot :S

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

Fjordell
0

Jaså? Jag har fått svar på tal direkt jag mejlat dem, då jag undrade om paketet var på väg osv :o Har du mejlat dem angående detta? Jag fick jättebra service av dem på den danska sidan :)

Minoth
0

Ja jag fick svar senare men fick ändå göra om leveransen och sånt. En hel del krångel och lite panik när jag inte hade mat. som tur var hittade jag gerbil nature på göteborgs zoologiska. Han beställde åt mig

Fjordell
0

Vad skumt! Men du beställde alltså från den danska sidan?

Minoth
0

japp! men tror jag hade maximal otur :P

Fjordell
0

Ja men verkligen! :o Lät riktigt skumt med tanke på att de hade jättetrevlig personal som verkligen hjälpte till i mitt fall då exempelvis mitt paket fastnade när det kom in i Sverige, Schenker vägrade nämligen skicka det som paket inom Sverige då det var för stort, men Zooplus betalade dem den extra kostnaden på en gång, så mitt paket var påväg igen på nolltid.

Minoth
0

Jo men sen när jag fick svar lät dom jättetrevliga ! :) Det var DHL i detta fallet som glömt leverera mitt paket tror jag och skickat tillbaka det. 

Det var nog inte zooplus fel. Men de kostiga är att dom gjorde en avbeställning skrev dom i mailet för dom fick tillbaka paketet. Men dom hade inte fått den bekräftelsen från mig. Dom bara "tog för givet" att de var så.

Hade ju inte skrivit under att jag ens fått paketet som man ska göra om jag hade fått hem den.

Sen har dom ändå dratt pengar på mitt kort. Så dom skulle lägga tillbaka det. Får jag hoppas.

[Thiah]
0

Jag har inga råttor men jag älskar Zooplus. Köper kattmat och annat myspys därifrån hit till Finland. Första gången tog leveransen 3 dagar, böev otroligt förvånad och undrade vad jag beställt när avin kom. Hade lixom aldrig trott att det skulle gå så fort. Skrattande

Mintoh: Synd att du hade sån otur.