Råttor iFokus

Råttor

Etikett: kostrelaterat
Läst 920 ggr
Darkvampire
0

Snart ägare till två rått killar

Har några fågor om burinredning…..

- Vart kan man få tag på rör som dom kan ligga o sova i…

- Vad blir bäst o göra hängmatta av… (Burens mått är L: 90 B: 110 H: 120

- Vart får man tag på typ "trappor" till avsatser…..

saker
0

vad kul med en ny råttägare.

tips på allt med råttor är bara att kolla igeonom forumet. här finns allt.

annars går det ju alltid att googla.

lycka till Skrattande

Express yourself

hus-musen
0

Rör finns överallt, beror på om du vill ha avloppsrör och göra hål i själv, isåfall finns stora rör på alla byggvaruaffärer.
Illerrör säljs på djuraffärer och då är de ju med färdiga upphängningar.

Fleece är bäst att göra hängmattor av, har du ett ikea eller rusta i närheten av dig så säljer de billiga fleecefiltar där.

Ramperna tror jag inte man kan köpa löst, utan de följer med när man köper hyllplan. Annars kan du ju göra egna ramper av stegar, stegar finns på alla djuraffärer. brukar finnas på fågelavdelningen.

Qui dormit, non peccat

Fridborg
0

Hängmattor kan man göra nästan av vad som helst så länge det är tyg. Jag har använt allt från linnen till sönderklippta fleecefiltar till små gästhanddukar. Alla lika uppskattade.

Rör kan du hitta på djuraffär, hos mig kostar de 150 kr styck så mitt tips är att köpa begagnat här, vissa har massvis på lager :P Det är mina killars favoritsovplats.

Avsatser vet jag inte riktigt, men antar att man får med en när man köper ett extra hyllplan?

Lycka till!

Darkvampire
0

Tack för alla svar ska kolla upp detta nu

Zolah
0

word of caution om handukar, ibland kan råttor fastna i dem och göra illa sig. aldrig hänt mig men jag har det alltid i bakhuvudet

hus-musen
0

Japp man bör undvika frotte som hängmattor, har sett bebisar som fastnar och vuxna som förlorat klor. Även hamster som lyckats göra illa sig.

Qui dormit, non peccat

Fridborg
0

Antar att det kan bero på kvallen på handdukarna, men kökshanddukar?

Darkvampire
0

Det blir nog flis jag gör hängmatta av

Darkvampire
0

Råttorna som jag ska köpa kommer från en uppfödare utanför hörby:)

Har så många ideer hur jag ska inreda buren men vet inte vart jag ska börja :)

chade
0

du kan ju ta pringlesrör som rör också.. mycket uppskattat hos  mig! även tröjärmar och byxben :)

Små stjärnor lyser också i mörkret.

Darkvampire
0

#10 ja det e så många ideer man kan få

Magda
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#9 oh är det Porlamarkens? Kyss (bild på min son pussandes med en Porlamarks råtta)

Darkvampire
0

#12 Ja det ska bli från porlamarken jag har tingat 2 pojkar :) Sån underbar bild på din son o råttan…

Magda
0

#13 så kul! Desi har så underbara råttor och hon är så himla snäll och gullig och hjälpsam så jag tror absolut att du blir nöjd Kyss

Darkvampire
0

#14 Klart hon e jättebra min sambo har köpt en guldhamster av hon. O vi där för ett tag sen på öpet hus:)

DuBetMig
0

Ramper hänger, av mina erfarenheter, inte med hyllplanen, men det finns att köpa till på djuraffärer. Fråga efter ramper till Ferplast hyllplan så går det säkert att ordna :) Det går ju även att använda stegar för variation i buren ^_^

En hund fångar en boll som du kastat och kommer tillbaka med den.
En katt sitter under stolen, slår till bollen och låter dig hämta den.